03.10.2019 | 12:10
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Význam posilovačů trakce

Polonesená nářadí na zpracování půdy tradičně méně dotěžují zadní nápravu traktoru. Tento nedostatek lze kompenzovat instalací přídavných závaží do zadních kol. Nicméně manipulace s nimi také vyžaduje své a představují velmi neflexibilní řešení.

Další možností je využití systému trakčního posilovače, který přenáší část sil, vznikajících díky zahlubování orebních těles do půdy, na zadní nápravu traktoru. Přední část traktoru je ovšem zapotřebí osadit přídavným závažím, které tak umožňuje přenášet na zadní nápravu i část sil od přední části traktoru.

Posilovač trakce snižuje provozní náklady a zvyšuje plošnou výkonnost při zpracování půdy tím, že redukuje prokluz kol traktoru. S tím se zvyšuje tažná síla, pojezdová rychlost a výkonnost. Ve výsledku je dosaženo snížení prokluzu i opotřebení pneumatik, zvýšení plošné výkonnosti a snížení spotřeby paliva při orbě. Aktuální tlak v systému je zobrazován na tlakoměru, viditelném z kabiny.

Moderní verze pluhů již disponují řízeným trakčním posilovačem s automaticky pracující regulací tlaku v závislosti na zdvižení pluhu a jeho natočení vůči traktoru. Tento systém zároveň i zlepšuje transport pluhu po pozemních komunikacích, kde je možné díky jeho působení snížit zatížení opěrného kola.

Při orbě bez trakčního posilovače je zadní kolo traktoru, jedoucí v brázdě, výrazně více zatěžováno, než kolo, jedoucí po záhoně. Přínos posilovače spočívá také v tom, že vyrovnává zatížení obou kol zadní nápravy traktoru.

 

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down