Produktivita práce při sklizni zrna není ovlivněna jenom používanou dopravní technikou, ale celou technologií. Pokud je třeba zrno odvážet na vzdálenost větší než 15 - 20 km, vyplatí se využívat nákladních automobilů. Ty by ale neměly jezdit na pole a spojovacím článkem mezi nimi a mlátičkami bude traktor s překládacím návěsem.
Překládací návěsy poskytují objem i více než 40 m3. Mají třínápravový podvozek s nuceným řízením první a třetí nápravy a hydraulickým odpružením, velkoobjemové pneumatiky, překládací šnekový dopravník s průměrem 600 mm s hydraulickým ovládáním sklonu, díky kterému lze dosáhnout do vzdálenosti až 3,5 m a do překládací výšky až 5,5 m. Intenzitu proudění zrna lze regulovat rovněž plynule hydraulicky. Tyto návěsy umožňují zvýšit výkonnost sklízecích mlátiček.
Správné sladění sklizňového stroje s odvozními prostředky v podmínkách roztříštěné půdní držby nebo na členitých a svažitých pozemcích není jednoduché. Výkonnost může být značně rozdílná, protože závisí na struktuře pozemků, proměnlivých podmínkách sklizně a výnosu.
Když už souprava traktoru s tímto návěsem provádí odvoz zrna od mlátiček, bylo by vhodné traktor vybavit tak, aby sklízecí mlátička s ním mohla v průběhu překládání zrna komunikovat. Po příjezdu k mlátičce převezme tento stroj aktivně řízení traktoru tak, aby bylo možné plynule přeložit zrno ze zásobníku na ložnou plochu návěsu, tzn. paralelně s mlátičkou. Řidič nemusí traktor řídit.
Stroje, které se vzájemně harmonizují, dosahují společně vyšší produktivity práce než dvě na sobě nezávislé jednotky. Řidič v kabině traktoru má informace o tom, která mlátička má již naplněný zásobník a přijede k ní, nebo bude traktor naveden k mlátičce ve vhodnou chvíli automaticky tak, aby mohlo začít vyprazdňování.*