Jedna z inovativních technologií současnosti je založena na tom, že provozní veličiny agregovaného stroje ovlivňují činnost traktoru. Je zřejmé, že v otázce regulace práce soupravy získává závěsný stroj na úkor traktoru stále více na významu.
První technologií na světě, která pro automatizaci všech procesů využívá sítě ISOBUS, je automatizace činnosti soupravy traktoru se svinovacím lisem. Senzory v lisovací komoře u lisů signalizují jedoucímu traktoru, že je komora naplněna. Na základě této informace převodovka automaticky zastaví traktor, odstartuje ovíjení balíku a jeho odložení na strniště. Systém se hodí pro lisy na válcové balíky v kombinaci s traktory, vybavenými plynulou převodovkou.
Řidič má díky systému TIM více času na kontrolu výsledků a kvality práce na poli. Odpadá mu hodně starostí s ovládáním traktoru a stálým sledováním, co zrovna dělá stroj vzadu; nemusí také vykonávat tolik opakujících se úkonů. Tuto funkci nabízí například některé svinovací lisy firmy Krone.
V současnosti se řeší ještě otázky provozní bezpečnosti a bezpečnosti pro obsluhu soupravy. Je třeba eliminovat riziko poškození v důsledku chybného povelu. Navíc podmínkou fungování mnoha souprav v režimu TIM je traktor s plynulou převodovkou a vždy se systémem ISOBUS.
Dnes i výrobci traktorů ze zámoří akceptují skutečnost, že ISOBUS terminál v kabině traktoru je velmi užitečná výbava. Brzo bude považován za samozřejmost. Moderně vybavený terminál může pracovní proces usnadnit, případně učinit zajímavějším a efektivnějším. Dokáže totiž snížit počet samostatných terminálů v kabině v okolí řidiče a zjednodušit tak ovládání v případě, že používané stroje jsou ISOBUS kompatibilní. Měl by umět komunikovat se stroji od různých výrobců.*