Polská firma Wielton přichází v roce 2020 na trh s řadou inovací. Reaguje také na další podněty z praxe, týkající se fixace nákladu pomocí hydraulicky ovládaných bočnic u přívěsu PRS-3S/S18. U pásu, ovládajícího boční stěny, docházelo k problémům s upevněním boční stěny.
Nově je pás doplněn o regulaci, čímž se tyto problémy stávají minulostí. Došlo také ke změně v konstrukci horního ramene, které tak již nebude praskat. Upevnění ramene ve spodní části je přepracované za účelem zesílení, aby lépe odolávalo otřesům v průběhu práce.
Pohyb stěn pro fixaci nákladu se podařilo také ještě více optimalizovat. Hydraulické válce zdvihu byly zbytečně dlouhé, což vedlo k problémům s kinematikou práce stěn. Po změně délky válců se fixace nákladu a zvedání stěn stalo ještě plynulejším a bezpečnějším. K plynulosti práce přispěje také změna konstrukce vodicích válečků, které se tak již nebudou zadrhávat.
Přívěsy Wielton PRS si i nadále zachovají možnost nezávislé regulace bočních zábran na pravé a levé straně. V závislosti na nákladu je možné si také upravovat polohu horní části předního a zadního čela. Přívěsy také vynikají kvalitním materiálovým zpracováním podlahy – z plechu o tloušťce čtyř milimetrů z materiálu Domex 500, který vyrábí finská firma Ruuki.*
Více informací v Mechanizaci zemědělství č. 3/2020.