08.03.2021 | 10:03
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Zkušenosti z praxe s novým lisem

Farma Kerim spol. s r. o. hospodaří v jižních Čechách v systému ekologického zemědělství. Zabývá se především extenzivním chovem masného skotu plemene simentál. Živočišná výroba čítá 477 kusů skotu, který je volně na pastvinách a zpeněžován je především zástav. Celou výměru farmy, 1103 ha, zaujímají trvalé travní porosty, které jsou využívány jako pastviny a dále slouží pro produkci sena a senáže, přičemž zpravidla jsou sečeny dvakrát ročně. Na farmě Kerim zkrátka hrají pícniny, a tudíž i linka sklizně pícnin první housle. Na loňskou sezónu si v podniku vyhlídli nový lis na válcové balíky MF VB 4160 V a hned s ním slisovali pěkných 2500 balíků sena a 600 balíků senáže. Nový lis MF VB 4160 V koupili od firmy PEARAGRO Přísečná s. r. o. a jsou s ním spokojení stejně jako se spoluprací s prodejcem.

Nový lis MF RB 4160 V

Lis na válcové balíky MF RB 4160 V patří do rodiny dvojice lisů s variabilní komorou a dokáže zabalit balík od průměru 0,9 do 1,6 m a šířky 1,23 m. Do vínku dostal stejně jako všichni jeho bratři z řady MF RB nové vysokorychlostní sběrací ústrojí bez zakřivené dráhy, jež přináší bezproblémové a efektivní posbírání i většího množství sklízeného materiálu.

Proti ucpání jsou lisy vybaveny dvoustupňovým protiblokačním systémem Hydroflexcontrol. V prvním stupni pracuje systém v přední části dna dopravního kanálu pod rotorem. Tam je totiž kanál nejužší a dochází zde nejčastěji k zablokování. Díky pohybu přední části dna nahoru a dolu je možné na chvíli zvětšit dopravní kanál a materiál se dostane dál do stroje. Massey Ferguson uvádí, že tímto systémem je možné zabránit až 80 % blokací. Pokud se ale lis přesto zacpe, přichází na řadu druhý stupeň, kdy je dno dopravního kanálu hydraulicky spuštěno, přičemž spuštění je možné provést přímo z kabiny traktoru.

Lisovací komora je vybavena čtyřmi nekonečnými pásy, které jsou dvouvrstvé a bezešvé a jsou vyrobeny ze speciálního syntetického materiálu. Na začátku tvorby balíku je konstantní tlak udržován pomocí dvou pružin. Jakmile se vytvoří jádro balíku, přebírá tvorbu hydraulický systém. Díky tomu je tlak na povrch balíku konzistentní a balíky mají velkou hustotu a jsou rovnoměrně utužené.

Důležitým detailem je aktivní pohon i druhého válce v komoře. Díky tomu je stroj výkonnější a efektivně slisuje i vlhčí materiál, který všeobecně nesvědčí lisům se syntetickými pásy, jelikož vlhký materiál namokří a zalepí pásy a potom vzniká problém z prokluzem pásů. To díky dvěma hnaným válcům nehrozí.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down