30.11.2019 | 05:11
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Změny v pohonné jednotce

Traktory John Deere nové řady 8R, 8RT a 8RX jsou poháněny prověřeným šestiválcovým motorem se zdvihovým objemem 9 l, který se začal poprvé používat s nástupem série 8030. Motor splňuje limity emisní normy Euro V, ale dvojicí turbodmychadel je vybavený pouze u dvou největších typů.

Zbývající tři modely mají motor PowerTech 9.0 l PVS, tedy opět jen s jedním turbodmychadlem. Namísto ventilátoru VariCool s pohonem od variátoru přichází po mnoha letech ventilátor s viskózní spojkou. Další změnou pod kapotou je přemístění pomocných agregátů, jako alternátoru, kompresoru klimatizace a vzduchových brzd před motor. Důvodem je menší tepelné namáhání a delší životnost například hnacího řemene.

Na motor pak navazuje převodovka. Traktory 8R 280, 8R 310 a 8R 340 mohou být ještě osazeny starou známou skříní AutomaticPowershift 16/5 s jednoduchou automatikou řazení. Také od nejmenšího až po druhý největší typ 8R 370 je k dispozici převodovka AutoPowr. Za příplatek ji lze ovládat pomocí multifunkční páky „CommandPRO“. Kromě velmi pohodlného a nanejvýš intuitivního ovládání celého traktoru spolu s nářadím či s návěsem se v této výbavě získají i plnohodnotné tempomaty a aktivní klidová regulace. Třetí možností převodovky je powershiftová skříň „e23“ s 23 dopřednými a 11 zpětnými rychlostmi, dostupná pro všechny modely.*

Více informací v týdeníku Zemědělec.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down