Inovativnost byla vždy vlastností typickou pro Claas. Již v roce 1987 testovali inženýři Claasu pásový podvozek pro své mlátičky: u slavného Dominatora vyměnili čtyři pneumatiky za dva dlouhé pásy od výrobce Caterpillar. Nicméně nadměrná délka pásů nebyla pro takový sklizňový stroj to nejideálnější řešení. Proto Claas začal s vlastním vývojem a v roce 1997 uvedl na trh pojezdové ústrojí pro samojízdné sklízecí stroje, které spojuje skvělou trakci se šetrným působením na půdu, ovšem bez omezení v manévrovatelnosti – pásový podvozek Terra Trac.
Vyvinutý byl v oddělení Claas Industrietechnik se sídlem v severoněmeckém Paderbornu, kde se dodnes také vyrábí. Nikoli náhodou byl určen pro královskou třídu mlátiček Lexion a stal se milníkem v technologii těchto výkonných sklizňových strojů.
V roce 2004 byl zlepšen komfort jízdy díky zavedení gumových tlumičů na nápravě, která byla do té doby uložena napevno. Další skok v oblasti komfortu jízdy přineslo hydropneumatické odpružení, které odlišilo novou generaci Terra Trac. Dodnes je toto odpružení unikátním znakem podvozku Claas Terra Trac a podepisuje se mimo jiné i na prvotřídním pohodlí za jízdy s traktory Claas Axion 900 Terra Trac – i na hodně nerovném poli. Terra Trac dokáže hladce „přeplavat“ přes terénní nerovnosti, a vynikající kopírování povrchu půdy dovoluje také jízdu na silnici rychlostí až 40 km/h. Konstrukce podvozku pak zaručuje i malou intenzitu opotřebování během jízdy.
Více informací v Mechanizaci zemědělství 7/2022.*