Modelová řada traktorů John Deere 7R prošla inovacemi. Na první pohled nejsou příliš patrné, ale po odklopení kapoty motoru a usednutí do kabiny jsou vidět velmi zřetelně. Došlo totiž k úpravám motorů, kabiny, změně loketní opěrky a hlavně, v nových modelech 7R jsou v nabídce zcela nové převodovky e23.
Převodovka e23 má tři hlavní hřídele. Na prvním se řadí dva rychlostní rozsahy pro jízdu vpřed a pomocí vloženého kola reverzace. Druhý hřídel obsahuje čtyři rychlostní stupně a třetí tři skupiny. Když znásobíme počet rychlostních stupňů na druhém a třetím hřídeli, dostaneme dvanáct stupňů, které je možné použít pro jízdu vzad a pro jízdu vpřed jich je dvojnásobek, tedy 24.
Navenek jich však je jen 23 vpřed a 11 vzad. Počet převodů pro jízdu vzad je elektronicky omezen na 11, aby traktor necouval příliš rychle. Ale proč 23 stupňů vpřed? Vtip je v tom, že osmý rychlostní stupeň je rozdělen na 8a a 8b, v obou případech se stejným převodovým poměrem. Jaký to má význam? Na to bychom se museli zeptat přímo konstruktérů, ale jedna alternativa se nabízí. Při zařazení stupně 8a je vyčerpán rozsah první skupiny a při dalším řazení nahoru je třeba zařadit skupinu druhou. Řadilo by se tedy na třech spojkách najednou a to znamená jistou časovou prodlevu, a protože rychlost jízdy traktoru v tomto případě dosahuje asi 6 až 8 km/h (podle otáček motoru), jde o pojezdovou rychlost, které je dosahováno například při orbě. A při této činnosti není zpomalení traktoru při řazení žádoucí. Automatika proto zařadí z 8a na 8b, a jelikož převodový poměr se přitom nezmění, nezpomalí se ani orební souprava. A řazení následujících stupňů již není problém, protože ve skupině jich je k dispozici dalších osm. Řazení třetí skupiny vychází na rychlost jízdy mezi 18 až 20 km/h, tedy mimo rozsah polních prací, takže to již není problém.*
Více informací v časopise Mechanizace zemědělství.