Prostřednictvím nových norem pro bezpečnostní asistenční systémy v rámci GSR si EU klade za cíl zvýšit obecnou bezpečnost silničního provozu, snížit následky nehod a v konečném důsledku chránit životy. Počet vážných dopravních nehod má být do roku 2030 snížen na polovinu a do roku 2050 na nulu.
Mercedes-Benz Trucks však normy nejen realizuje, ale sám si je stanovuje: nové bezpečnostní asistenční systémy tak v některých případech dokonce ještě překračují požadavky Evropské unie.
Mercedes-Benz vsadil na jistotu i se svým veteránem a vybavil Unimog sofistikovanou senzorikou včetně příslušného software, která ještě lépe chrání řidiče a ostatní účastníky silničního provozu před nebezpečím. Protože neexistuje nic takového jako příliš mnoho zabezpečení.
Bezpečnost má ve společnosti Daimler Truck dlouhou tradici. A tak ještě před tím, než se GSR stalo povinným, splňoval Unimog řadu důležitých bezpečnostních kritérií – například díky krátké kapotě motoru pro co nejlepší výhled a ABS pro kontrolované brzdění za každého počasí.
Koneckonců, vozidlo Unimog splňuje nejen bezpečnostní požadavky, ale zaměřuje se také na ochranu všech účastníků silničního provozu. Nové prvky doplňují zavedenou koncepci Daimler Truck a Unimog se tak stává průkopníkem v oblasti bezpečnosti silničního provozu. Patří sem nové asistenty jako jsou Odbočovací asistent 2, asistent pozornosti, asistent dopravního značení, couvací kamera vč. monitorovacího systému či asistent tlaku vzduchu v pneumatikách.*
Více informací v Mechanizaci zemědělství.