Společnost Montamilk, s. r. o., působí v Kamenném Zboží u Nymburka. Specializuje se na pěstování tržních plodin a pícnin jako krmivové základny pro živočišnou výrobu. Zajistit kvalitní sklizeň píce a následně kvalitní senáž předpokládá použití výkonné a spolehlivé techniky. Tu v tomto podniku zastupují v hojné míře stroje Pőttinger.
Technologie sklizně pícnin
Jak již bylo zmíněno, technologie sklizně pícnin je založena na technice Pőttinger. Od roku 2000 v Montamilku pracuje šestimetrová kombinace čelní a bočně nesené rotační žací lišty NovaCat v provedení bez kondicionéru s mačkacími válci. Tuto soupravu doplňuje dvourotorový shrnovač stejné značky, opět se záběrem šest metrů. Součástí této linky je i sběrací senážní vůz Pőttinger Jumbo 7200, vybavený řezacím ústrojím. Velmi dobré zkušenosti se zmíněnými stroji, zejména se senážním vozem vedly vedení společnosti v následujícím roce (2001) k posílení linky o druhý sběrací a řezací senážní vůz, tentokrát model Jumbo 6600. Celá linka včetně obou vozů pracuje v podniku dodnes.
Největší Jumbo
Pozitivní zkušenosti se senážními vozy Jumbo vedly vedení společnosti v loňském roce k nákupu v současnosti největšího senážního vozu Pőttinger, modelu Jumbo 10010 Combiline. Ten se od svých menších bratříčků odlišuje nejen větším objemem, ale též třínápravovým podvozkem a systémem automatického broušení nožů. Zkušenosti s největším vozem Jumbo po jedné sezóně provozu shrnuje Radek Šágr. Ten si na nejnovějším přírůstku do rodiny vozů Jumbo nejvíce cení jeho velké přepravní kapacity, celkové nosnosti a třínápravového, vzduchem odpruženého podvozku. První a třetí natáčecí náprava zajišťují vozu velmi dobré manévrovací vlastnosti a snižují významným způsobem opotřebení pneumatik. Nové Jumbo si v Montamilku vysloužilo pochvalu i za rychlost vyprazdňování. Na rozdíl od menších modelů, které mají jeden hydromotor, je Jumbo 10010 Combiline vybaveno dvěma hydromotory, které jsou méně namáhány. Řetězový dopravník vysune obsah vozu za jeden a půl minuty.