Prodejních a servisních středisek zemědělské techniky není nikdy dost. Každý zemědělec ví, že dokonalá technika neexistuje. Co se může porouchat, se dříve nebo později porouchá, opotřebitelné díly se skutečně opotřebují a pak je velmi důležité, je-li nablízku servisní středisko, které problém rychle a profesionálně vyřeší. Jedno takové středisko začalo nabízet své prodejní a servisní služby v Hostomicích na Berounsku.
Začalo to navazováním kontaktů
„Od roku 2012 jsem zpomalil importérskou činnost a intenzivně se soustředil na prodej v regionu středních Čech,“ začíná náš rozhovor v novém středisku Pavel Karas a pokračuje: „Počátky byly spojeny především s navazováním nových kontaktů, obnovováním těch existujících a prodejem a zajišťováním náhradních dílů.“
S následným prodejem techniky vznikla potřeba ji také servisovat. Doba, kdy prodejci prodali zemědělci stroj a pozdější starosti, kdo mu bude zajišťovat servis, nechali na něm, jsou pryč. A tak se Pavel Karas začal poohlížet po vhodném zázemí, odkud by mohl vyjíždět za zákazníky, kde by měl sklad náhradních a opotřebitelných dílů a kde by především zajišťoval servis, a to jak pro novou techniku, tak i pro starší stroje, které sám třeba ani neprodal.
„Loni v říjnu jsem získal první dvě velké zakázky na servis. Jednu jsem provedl u zákazníka, druhou v pronajatých prostorech. Při obou mně pomáhal smluvní servisní technik. Letos v březnu jsem se rozhodl, že se servisní a prodejní činnosti budu věnovat naplno. Servisního technika jsem zaměstnal a intenzivně sháněl prodejce a vhodné zázemí. To jsem nakonec našel v areálu bývalého ACHP v Hostomicích,“ vzpomíná nový provozovatel střediska. Dnes již servisní činnosti slouží hala, v níž lze opravovat i tu největší techniku. Ostatně v době naší návštěvy v ní kromě traktorů byly připraveny k údržbě a servisu i dvě sklízecí mlátičky. Za provozu probíhají i nezbytné stavební úpravy, které poskytnou pracovníkům odpovídající zázemí.
Celý článek vyjde v regionální příloze týdeníku Zemědělec.*