08.06.2015 | 12:06
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Třínápravové překládací vozy

Výkonná sklizeň obilnin a olejnin sklízecími mlátičkami předpokládá často skupinové nasazení těchto strojů. Pro maximální využití jejich výkonového potenciálu se do sklizňové linky zařazují překládací vozy. Ty zajišťují, že se prostoje sklízecích mlátiček minimalizují, čímž zvyšují produktivitu práce těchto drahých strojů.

Výkonné modely sklízecích mlátiček se dnes vyrábějí s pracovními záběry obilních žacích válů nad 10 až 12 m, popřípadě řádkových adaptérů pro sklizeň kukuřice 12 a více řádků. Jejich zásobníky zrna mají kapacitu přesahující 12 000 až 14 000 l a z hlediska výkonu pohonné jednoty se setkáme s hodnotami přesahujícími 368 až 441 kW (500 až 600 k). Z výše uvedených parametrů vyplývá, že plošná výkonnost a průchodnost sklízecích mlátiček je značná a že všechny neproduktivní časy, kdy není mlátička využita ke sklizni, se negativně projevují na celkovém ekonomickém zhodnocení dané investice. Jednou z možností jak neproduktivní časy eliminovat, je právě nasazení předkládacích vozů.
V souvislosti s výše uvedenými výkonovými parametry sklízecích mlátiček je třeba volit nejvýkonnější provedení překládací techniky. V případě překládacích vozů jsou to modely s tříosým podvozkem, i když nalezneme také řešení vycházející z dopravní techniky využívající konstrukci s výtlačným štítem, kdy se můžeme setkat také se čtyřnápravovými modely. Budeme-li hovořit o překládacích vozech jako takových, půjde jak o provedení se speciálně konstruovanou překládací nástavbou, tak různé příslušenství, umožňující vytvořit model překládacího vozu ze standardního návěsu či návěsu s výtlačným štítem. Kromě provedení určených pro zajištění obslužnosti sklízecích mlátiček se rovněž setkáme s modely určenými pro dopravní obslužnost rozmetadel pevných minerálních hnojiv či secích strojů. V takovém případě budou překládací vozy opatřeny šnekovými dopravníky menšího průměru. Rovněž u standardních překládacích vozů se dodávají speciální adaptéry pro stávající překládací šnekové dopravníky.*
Ing. Filip Javorek
spolupracovník redakce

Celý článek vyjde ve Farmáři č. 6.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down