Lemken a Krone se při návrhu pohonné jednotky řídili výkonovými požadavky výše zmíněných procesů. Koncepční studie disponuje dieselelektrickým pohonem o celkovém výkonu 170 kW (230 k). Výkon na pohon pojezdu a vývodový hřídel je přenášen elektricky. Pracovní nástavby jsou připojeny k pohonné jednotce tříbodovým závěsem. Vlastní nosič je vybaven mnoha senzorickými systémy, které monitorují okolní prostředí a sledují pracovní nářadí s cílem dosáhnout co nejspolehlivější a bezpečný provoz s optimálními pracovními výsledky. Vlastní jednotka je ovládána a kontrolována prostřednictvím mobilních zařízení, pracovní zadání a dokumentované záznamy jsou přenášeny přes komunikační datové rozhraní Agrirouter.
Zvláštnost autonomního nosiče VTE
Při navrhování projektu byl kladen důraz na co nejlepší výsledek práce ve všech případech použití. Proto i pracovní nástavba dokáže ovládat zpětně pohonnou jednotku. Pracovní nástavby pak spolu s pohonnou jednotkou fungují jako inteligentní, jednotný systém. Komunikace a interakce mezi přídavným zařízením a pohonnou jednotkou je postavena na mnohaletých zkušenostech společností Krone a Lemken se systémy ISOBUS a TIM, díky kterým lze bez výjimky sdílet všechny relevantní informace mezi přídavným zařízením a pohonnou jednotkou.
Více informací v Mechanizaci zemědělství č. 5/2021.