Filtrovat
25.04.2014 | 12:36

Netradiční řešení pro sklizeň pícnin

V rámci ČR bylo v posledních letech postaveno velké množství bioplynových stanic a adekvátně tomu se zvýšily i plochy pěstované kukuřice. Při silážování této plodiny je potřeba převážet velké objemy hmoty a s výkonem bioplynových stanic rostou i přepravní vzdálenosti. Je známou skutečností, že traktorová doprava je vhodná pro jízdu po poli a na krátké dopravní vzdálenosti. Pokud je transport delší než 10 až 15 km, je ve výhodě doprava nákladními automobily. Ty však nebývají upraveny pro jízdu po poli. Možné řešení tohoto problému nabízí překládací stanice Reloader H5 od firmy Euro Bagging. Tento stroj je novinkou letošního roku a vznikl úpravou ze senážního lisu. Z lisu zůstal zachovaný příjmový stůl se šířkou 3,1 m a podlahovým dopravníkem, za nímž je umístěna dvojice čechračů a pod ní příčný dopravník a dopravník vynášecí, který dosáhne až do výšky 5 m, takže bez problému naplní i korby kamionových návěsů. Pro pohon stroje postačuje traktor o výkonu 100 k, který přes vývodový hřídel pohání dva hydrogenerátory zásobující olejem hydromotory umístěné na pohonech jednotlivých dopravníků. Přeskladnění návěsu s objemem 20 t je možné v čase zhruba pěti minut. Oddělení polní a silniční dopravy sice představuje jisté zdržení v technologii sklizně, avšak čím delší je přepravní vzdálenost, tím má vyšší význam. Navíc nedochází k znečištění silnice vynášenou hlínou z pole, je omezeno utužení půdy a nákladní automobily dosahují na silnici nejen příznivější rychlosti jízdy, ale i spotřeby paliva na převezenou tunu materiálu. Po sklopení do pracovní polohy lze překládací stanici snadno převážet pomocí traktoru, transportní rychlost činí obvyklých 40 km/h. Dalším zajímavým v expozici firmy Euro Bagging byl překládací návěs GS 24.5. Ten je primárně určen pro jízdu pod sklízecími mlátičkami a plnění odvozních prostředků na souvrati, ale výrobce při vývoji myslel na jeho větší univerzálnost. Proto je možné objem násypky rozdělit na dvě poloviny a pak je překládací vůz vhodným pomocníkem při současném navážení osiva a hnojiva v rámci setí. Hnojivo i osivo se dávkují jedním vyprazdňovacím šnekem. To, čím bude secí stroj plněn, určuje obsluha otevřením hradítek nad příslušnou polovinou překládacího vozu.*
Kategorie: 
25.04.2014 | 12:34

Jdou vlastní cestou

Firma Agroservis Sedláček (AGS) má významné postavení na trhu s použitou sklizňovou technikou Claas. Ač se jedná o menší rodinnou firmu, ročně prodá 50 až 60 zánovních strojů, jejichž původ je především v sousedním Německu, a stejné množství jich od domácích uživatelů vykoupí. Tyto vykoupené stroje pak putují většinou směrem na východní trhy. Každý použitý stroj má známou historii a ještě v Německu provedenou předprodejní prohlídku. Z ní pak vychází aktuální cena. Po dovozu do ČR neputuje stroj přímo ke svým zákazníkům, ale nejprve u firmy AGS projde důkladnou repasí. U firmy Agroservis Sedláček jdou vlastní cestou a vpravdě odlišnou od toho, co nabízí konkurence. V současné době jsou servisy stále více skoupé na informace, které by poskytly svým zákazníkům, a jejich cílem je to, aby si uživatelé své stroje neopravovali, ale jezdili se závadami k nim. U firmy AGS je tomu přesně naopak. Ojetý stroj je dovezen na servisní středisko a než se započne s repasí opotřebených dílů, přijede budoucí obsluha sklízecí mlátičky či řezačky a týden se oprav účastní. Po výměně vadných dílů či těch, které jsou se svojí životností na konci, přichází ke slovu zaškolení obsluhy, při němž běží mláticí ústrojí a ostatní mechanismy sice naprázdno, ale několik hodin je v činnosti, čímž se zároveň ověří, zda nebylo při opravě něco provedeno chybně. Na závěr již následuje jen přelakování odřených částí a vizuální efekt (například tříleté sklízecí mlátičky, jaká byla vystavena na Techagru) je takový, že je při prvním pohledu k nerozeznání od stroje nového. Pro budoucího uživatele má postup firmy Agroservis Sedláček několik výhod. Jednak má možnost vidět celý stroj v rozebraném stavu, a tudíž ví, že neskrývá utajenou závadu, a jednak se naučí základní servisní úkony, k nimž by se jinak ze své pozice uživatele jen obtížně dostal. V praxi pak zná lépe činnost svého stroje, jeho slabá místa a řadu věcí si dokáže opravit sám. A když nelze provést ani opravu „po telefonu“ za asistence servisního technika a výjezd servisu je nezbytný, může obsluha před příjezdem technika demontovat potřebné části stoje a urychlit tak následnou práci servisu. Ve žních kdy se bojuje o každou hodinu, to není zanedbatelné. Pro firmu Agroservis Sedláček z výše uvedeného přístupu plyne jen jedna, leč nemalá výhoda, a to spokojení zákazníci. Ti si pořídí zánovní stroj v dobrém technickém stavu, který se blíží stavu zcela nové sklízecí mlátičky či řezačky. A přitom uspoří nějaký ten milion na pořizovací ceně. Pro zvýšení provozní spolehlivosti pořádá firma AGS bezplatné posezónní prohlídky na nichž jsou diagnostikovány součástky, jejichž životnost je již omezená a potřebovaly by vyměnit. Uživatel dostane seznam a je pak na něm, co se rozhodne vyměnit a zda si to provede sám, či dá důvěr servisním technikům z firmy AGS.*
Kategorie: 
22.04.2014 | 08:45

Traktory pro těžký provoz

Zkratka HD může mít různý význam. Jeden pochází z anglického Heavy Duty, což znamená těžký provoz. A zkratku HD, značící heavy duty, budou mít na kapotě i nové traktory Forterra, které byly oficiálně představeny na letošním veletrhu Techagro, a to v podobě nejvýkonnějšího modelu Forterra 150 HD. Modelová řada Forterra HD obsahuje tři modely (130, 140 a 150) a vychází z řady HSX. Nové traktory však mají hodně technických změn. Jak již naznačuje modelové označení, trojice traktorů má jmenovité výkony motorů na hodnotě 130 až 150 koní a přesněji jde o 127, 136 a 147 k. A ve všech případech se jedná o čtyřválce. Když se ohlédneme do minulosti, před nějakými patnácti lety končil výkon zetoráckých čtyřválců na hodnotě něco málo přes sto koní. A dnes je těch koní skoro sto padesát, samozřejmě dosažených ze stejného počtu válců i zdvihového objemu. Zatímco motory v modelech 130 a 140 jsou identické s těmi, které používají modely 130 a 140 HSX, motor v modelu 150 HD je upravený. Základní konstrukce se sice neodlišuje od té, kterou používají všechny motory, jež jsou v Zetoru vyráběny (čtyřválce se zdvihovým objemem 4,15 l), má však nejen navýšený výkon, ale používá též elektronicky řízené vstřikovací čerpadlo. Nejedná se o dnes velmi rozšířený systém common rail, ale o dobře známé řadové vstřikovací čerpadlo, u něhož byl mechanický regulátor otáček zaměněn za elektronický. Elektronické řízení vstřikování přináší řadu výhod, které budou na nových traktorech postupně uplatňovány. Jde například o možnost nastavení konstantních otáček motoru, nebo o realizaci přepravní rychlosti 40 km/h v otáčkách motoru redukovaných do oblasti s příznivější měrnou spotřebou paliva. Všechny motory traktorů Forterra HD mají čtyřventilovou techniku rozvodu, nechybí turbodmychadlo s regulací plnicího tlaku pomocí obtokového ventilu, a zatím platný emisní limit Stage IIIB (Tier 4i) je řešen s využitím řízené recirkulace spalin a pasivního filtru částic. Pro motory, které budou muset v příštím roce najet na přísnější emisní limit Stage IV (Tier 4f ), je připravováno řešení, používající vstřikování močoviny pro snížení obsahu oxidů dusíku a pro zachycení zbytkových sazí bude použit filtr částic s aktivní regenerací. Při připravovaném řešení budou motory naladěny na chudší spalovanou směs, která znamená menší tvorbu sazí. Tím dojde též ke snížení spotřeby paliva. Více informací o nových traktorech najdete v časopise Mechanizace zemědělství.*
Kategorie: 

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down