09.01.2015 | 01:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Dokážou moderní mechanické převodovky s režimy automatického řízení motoru i volby rychlostního stupně konkurovat převodovkám plynulým?

Pokud mám vyjádřit svůj názor na výše uvedenou otázku, tak 100% ano!  Odůvodnění bych popsal ve třech bodech.

Za prvé je to  osobní zkušenost, šest let a 235 tis. km s převodovkou DSG ve služebním voze. Absolutní spolehlivost, komfort automatické převodovky a spotřeba převodovky manuální. To je sen každého vlastníka. Když to tedy jde u aut osobních, proč by to nemohlo fungovat u nákladních Volvo i12, anebo u traktorů s převodovkami DirectDrive?

Za druhé mohu uvést dva roky zkušeností s převodovkou DirectDrive.  Nyní zde máme necelou stovku strojů, a to jde pouze na pět modelů série 6R. Výrazně méně problémů, než bylo třeba v letech 1995 - 1996 při zahájení výroby převodovek PowrShift 16/5 u traktorů 8000, tedy těch, na které se nyní vzpomíná jako na etalon spolehlivosti.  Co je jisté, že tato převodovka se rozšíří i do 4válcových traktorů 6R v příští generaci.  Budoucnost tedy má. Ve všech nových a do všech současných se navíc brzy bude přehrávat software řízení, řešící připomínky některých uživatelů a umožňující další nové funkce.

A nakonec za třetí. Nejpříjemnější novinkou loňského roku, bylo červnové zahájení výroby převodovky e23 u řady 7R a letošní nejočekávanější, květnové zahájení výroby stejné převodovky pro 8R. První zkušenosti zákazníků a těch, kteří si John Deere s touto zcela novou, plně automaticky řazenou převodovkou vyzkoušeli, jsou velmi pozitivní. Obdobně hovoří i čísla z testů německé zkušebny DLG z časopisu PROFI.  Uvedu jen dvě čísla. Výkon traktoru 7290R uváděný v prospektu činí 213 kW a skutečně naměřený maximální tahový výkon 189,1 kW, to je téměř 89% účinnost.*

Napsat komentář

Napsat komentář

Komentáře k článku

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2023 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down