Pro dopravu kukuřice můžeme využít sólo nákladní vozidla, která mohou být osazena širokou škálou nástaveb, dále vozidla agregovaná s různými návěsy a přívěsy a v posledních letech také tahače sedlových návěsů, agregované s klasickými nebo speciálními velkoobjemovými návěsy. Nabídka nástaveb zpravidla vychází z nabídky zemědělské dopravní techniky. Dané typy nástaveb agregujeme nejen s traktorovými výměnnými systémy, ale také s podvozky nákladních automobilů.
Bez ohledu na konstrukci nákladních automobilů, které využíváme k dopravě kukuřice, bychom měli věnovat maximální pozornost jejich podvozkům. Toto pravidlo platí zejména v případech, kdy nákladní vozidla využíváme ke kombinovanému a ryze polnímu provozu.
Podvozek může být vybaven jednou ze čtyř různých nástaveb. První představuje klasická korba s různými možnosti sklápění, opatřená silážními nástavky včetně variant se srážecím štítem. Samotné nástavky se liší výškou a materiálem, z něhož jsou vyrobeny. Druhou možnost představují klasické velkoobjemové nástavby s laťovým podlahovým dopravníkem. Alternativu k těmto nástavbám představují provedení s výtlačným štítem. Nabídku velkoobjemových nástaveb uzavírají provedení kombinující přední výtlačný štít s podlahovým dopravníkem, který není konstruován jako laťový, ale pásový.*
Více v článku Ing. Filipa Javorka ve Farmáři č. 12.