Pro komerční dopravu je v Německu na silnicích nejčastěji využíván nákladní automobil. Běžné automobily jsou ale pro provoz v off-road prostředí nevhodné z několika důvodů, jako je nízká světlá výška, úzké pneumatiky s vysokým tlakem vzduchu (běžně osm barů), absence uzávěrek diferenciálu i pomalých rychlostních stupňů. V zemědělství tak mohou být využívány pouze k dopravě komodit po silnicích.
To ale znamená, že je nutné zařadit do dopravní linky ještě mezičlánek pro dopravu z pole na nákladní automobil. Automobil pak má příliš dlouhé prostoje. Řešením jsou tedy nákladní automobily v provedení pro provoz i na polích, tzv. Agro-trucky. Ty jsou pro provoz v podmínkách off-road lépe připraveny. Vznikl tak koncept, který se osvědčil – jedno vozidlo obslouží například sklizňový stroj na poli a pak si dojede až do cíle. Koncept se osvědčil jak v dopravě z pole, tak i na pole. Firma Fliegl nabízí pro tzv. agro-trucky návěsy s vyprazdňováním pomocí výtlačného čela ve čtyřech provedeních. Nově mohou být vyrobeny i pro maximální rychlost 80 km/h.
Ve srovnání s traktorem poskytují automobilové tahače návěsů vyšší komfort obsluze jak na poli, tak i při rychlé jízdě po silnici, mají vyšší výkon motoru, nižší spotřebu paliva a kratší dobu otáčky. A maximální rychlost 80 km/h dovoluje těmto soupravám jezdit nejenom po rychlostních silnicích, ale též po dálnicích. Zároveň je automobil v cíli své cesty o dost dříve, což zkracuje čas, potřebný pro dopravu. Doprava je tedy ještě efektivnější.*
Více informací v Mechanizaci zemědělství.