Teleskopický nakladač Weidemann T4512 je malý kompaktní stroj, který se dočkal významné inovace. Kromě konstrukčních změn se výrobce zaměřil i na ovládání stroje a doplnil osvědčené funkce novými elektronickými funkcemi, známými dříve jen z větších modelových řad.
Novinkou je elektronický systém řízení pojezdu vybavený osvědčenými i novými funkcemi. Elektronicky řízený pojezd ecDrive (Electronic Controlled Drive) zahrnuje čtyři rozdílné jízdní režimy. Režim AUTO zajišťuje stále plný výkon stroje a využívá celý rozsah rychlosti i otáček, režim ECO po dosažení nastavené rychlosti redukuje otáčky motoru z maximálních 2600 na 2200 za minutu. Tím dochází ke snížení hluku a spotřeby pohonných hmot. Další dva volitelné režimy jsou navrženy pro použití hydraulicky poháněných přídavných zařízení nebo pro optimalizované provádění Y-cyklu nakládání. V režimu přídavných zařízení lze nastavit konstantní otáčky nářadí a plynovým pedálem pouze měnit rychlost. Navíc při plazivých rychlostech lze ručním inchingem (nastavením pomalého posuvu) měnit konstantní rychlost ve skocích po 0,1 km/h. Pokud dochází k nadměrnému zatížení nářadí, systém automaticky sníží rychlost stroje, aby zajistil přídavnému zařízení nejvyšší možný výkon, a následně se opět vrátí k předem nastavené rychlosti. Režim M-Drive je určen pro Y-cykly nakládání. Otáčky motoru se nastaví pomocí ručního plynu a rychlost jízdy, respektive řídicí tlak se reguluje pomocí plynového pedálu.
Z předchozího modelu byla zachována funkce brzdového inch pedálu pro pomalý pojezd. Díky tomu, že je hydrostatický pohon všech kol spojen s brzdovým pedálem, lze popojíždět plazivou rychlostí až do úplného zastavení. Potřebuje-li obsluha při pojezdu více výkonu do hydrauliky, sešlápne současně brzdový pedál (v novém modelu zvětšený) i plynový pedál. Tím zvýší otáčky a přesměruje výkon do olejového čerpadla. Může se tak pohybovat velmi pomalu a přitom například rychle zvedat nářadí. Při dalším sešlápnutí pedálu brzdy stroj zastaví.
Novinkou a významným bezpečnostním prvkem je elektrická ruční brzda, která se aktivuje, pokud je stroj v klidu, při zařazeném neutrálu nebo když řidič opustí sedadlo. Elektrická ruční brzda se uvolní automaticky, jakmile se stroj rozjede pomocí plynového pedálu. Pomáhá obsluze při změně směru jízdy a rozjezdech na svahu. Deaktivovat ji lze ručně spínačem.*