Vývoj v oblasti autonomní zemědělské techniky pokračuje dále. Velkých pokroků bude dosaženo i v průběhu letošního roku. Němečtí výrobci, firmy Lemken a Krone, oznámili, že si výrazně rozšiřují spektrum možného využití jejich samojízdné jednotky o agregaci nářadí i v čelním tříbodovém závěsu.
Ve společném projektu "Combined Powers" se firmy Krone a Lemkenzaměřují na to, aby dokázaly posunout dopředu vývoj autonomních tažných strojů – a to nejen v Německu, ale i v zahraničí. Konstruktéři obou společností se intenzivně zabývají také všemi s tím souvisejícími procesy. Poznatky a výsledky polních testů z let 2022 a 2023 jsou zapracovány do optimalizace a dalšího vývoje autonomních tažných strojů Combined Powers – v blankytně modré i zelené barvě.
Nový nástavbový prostor vpředu
Nově jsou možnosti využití autonomních tažných strojů výrazně rozšířeny díky integraci čelního tříbodového závěsu a předního vývodového hřídele. Nyní jsou tak k dispozici již dva nástavbové prostory, stejně jako u klasického traktoru. Tyto prostory jsou inteligentní a vzájemně oddělené.
Kombinace nářadí v předním i zadním tříbodovém závěsu je využitelná jak při sklizni pícnin na loukách, tak i při zpracování orné půdy a setí. Takže například pro firmu Krone je přínosem to, že se nechá výrazně zvýšit plošná výkonnost při sečení porostu pícnin díky možnosti nasazení dvojkombinace čelního a vzadu neseného žacího stroje. První provozní ověřování již proběhlo dopadlo dobře. Autonomní tažný stroj pracoval s čelně neseným žacím strojem Krone EasyCut F 320 v kombinaci s vzadu nesenou dvojkombinací EasyCut B 950 Collect.
Další vývoj autonomního tažného prostředku pokračoval s ohledem na snadnost údržby, způsobilost k praktickému nasazení a optimalizaci využívání různých senzorů
Pokrok i v dalších oblastech
Naproti tomu firma Lemken využívá druhého nástavbového prostoru k agregaci pěchu anebo čelně neseného zásobníku. Další vývoj autonomního tažného prostředku pokračoval s ohledem na snadnost údržby, způsobilost k praktickému nasazení a optimalizaci využívání různých senzorů. Také dieselelektrický pohon byl vylepšen.
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!