25.05.2020 | 06:05
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Komfort až na prvním místě

Nákladní automobily v zemědělství vždycky byly a nejspíš i budou. Při přepravě na dlouhé vzdálenosti jsou nezastupitelné, neboť nabízí vzhledem ve srovnání s traktory větší efektivitu a také vyšší komfort. Ve společnostech Agro Hybrálec s. r. o. a Agro Monet a. s., které spadají do jedné skupiny, mají dva nákladní automobily Tatra s výměnným systémem nástaveb homologované jako traktory. Nástavbami je cisterna AgroStar a korba na převoz siláže od společnosti Fliegl.

Společnost Agro Hybrálec leží na Vysočině nedaleko Jihlavy a její hlavní činností je rostlinná výroba, i když chová i masný skot a do budoucna se zamýšlí i nad chovem mléčného skotu. Na středisku ZD Štoky kromě rostlinné výroby chovají také skot bez tržní produkce mléka.
Téměř všechen vozový park patří pod středisko Agro Hybrálec s. r. o. Za posledních pět let došlo k jeho téměř kompletní obměně, což znamenalo investice více než 60 milionů korun. Strategií firmy je hospodaření s moderní technikou, tak aby byla zajištěna maximální efektivita.

Tatrovky už v historii

Jednou z takových investic byla i koupě Tatry Phoenix s výměnným systémem nástaveb. Primárním podnětem přitom byla spolupráce s bioplynovými stanicemi a potřeba odvozu digestátu. Nákladní vozy Tatra jsou v  Agro Hybrálec jako doma. V historii dopravu zajišťovaly tři vozy, z toho jeden je stále v provozu. Díky tomu měla při výběru nosiče nástaveb Tatra v Hybrálci dveře otevřené. Navíc, jak říká Jan Myslivec, mechanizátor farmy Agro Hybrálec: „Tatra nabízí opravdu komfortní svezení. Není komfortnější kabina, než je kabina vozů Tatra, a to i pokud sedíte na místě spolujezdce.“

Je to dáno unikátním konceptem podvozku, jehož základem je robustní nosná roura, ke které je uchyceno pohonné ústrojí. Výkyvné polonápravy dovolují každému kolu zvlášť kopírovat terénní nerovnosti a pneumatické odpružení dovršuje komfortní svezení.

Podvozek Tatra Phoenix není přepracovaným silničním podvozkem nýbrž je od začátku koncipován jako podvozek pro mimosilniční vozidla a homologovaný je jako traktor. V Agro Hybrálec má čtyři nápravy první a poslední řiditelnou, ale obdobný stroj na středisku Agro Monet Moutenice je řešen jako 8 x 8.

Výkon poskytuje motor Paccar s výkonem 480 koní, ale v Agro Hybrálec si na přání nechali vůz vybavit motorem s výkonem 510 koní. Dále je stroj osazen manuální převodovkou ZF s šestnácti stupni.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down