Kompaktní traktor Deutz-Fahr s moderní převodovkou
Střední výkonová třída, to je oblast, v níž jsou zastoupeni snad všichni výrobci traktorů. Ne všichni ale dokážou nabídnout traktor s prémiovou výbavou. To výrobce Deutz-Fahr se svou řadou traktorů 6C do prémiové skupiny patří.
Řada 6C má tři modely. A pro každý z nich má zájemce možnost výběru jedné ze tří převodovek: převodovku s řazením při zatížení, bezstupňovou převodovku TTV anebo poprvé i převodovku RVShift. Poslední varianta vychází (zdánlivě) z převodovky s plným řazením při zatížení powershift.
K vidění na Pícninářském dnu
Traktor Deutz-Fahr 6135C s moderní převodovkou RVShift byl k vidění na předvádění, které proběhlo nedaleko obce Byzhradec v okrese Rychnov nad Kněžnou a připravili jej pracovníci firmy ZÁLESÍ a.s. Luhačovice. Stejně, jako i větší modely, má i tento traktor Deutz-Fahr moderně střiženou kapotu motoru. Pod ní je v zástavbovém prostoru uložen čtyřválec z produkce koncernu SDF. Motor má označení FARMotion 45 a zdvihový objem 3,85 l. Tento objem postačuje na to, aby při jmenovitých otáčkách motor vyprodukoval výkon 95,6 kW, tj. 130 k.
Převodovka RVShift byla vyvinutá tak, aby vhodně uzavřela mezeru mezi variantou převodovky s třístupňovým řazením při zatížení a převodovkou plynulou. RVShift nabízí dvacet dopředných rychlostí a 16 rychlostí dozadu. Všechny tyto rychlosti se nechají řadit bez přerušení přenosu výkonu na kola.
Nicméně při bližším pohledu na převodovku RVShift je patrné, že nemá jednotlivé rychlostní stupně, které by se řadily například pomocí lamelových spojek. Ve skutečnosti se jedná o převodovku plynulou s virtuálními stupni. Akcelerace či zpomalování bez používání spojkového pedálu poskytuje komfortní jízdu.
Ovládání joystickem
Převodovka Deutz-FahrRVShift se ovládá pomocí joysticku v loketní opěrce, který výrobce nazývá „RVShift-Controller“. Jakmile obsluha pohne joystickem, v převodovce dojde k malému vychýlení hydrostatu, které ale proběhne stupňovitě, ne zcela plynule. Řidič má pocit, že převodovka zařadila na vyšší anebo nižší rychlost. Anebo si pak řidič může zvolit automatický režim APS, kdy převodovku ovládá automatika. Okamžiky přeřazení si obsluha může nastavovat v terminálu.
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!