29.01.2010 | 09:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Na silnici rychlý jako automobil

Mnohem více podobný klasickému traktoru je nový JCB Fastrac řady 7000, který byl poprvé oficiálně představen na veletrhu Agritechnica. Pod líbivým kabátem je zmodernizovaná konstrukce plně odpruženého stroje, jenž má na pozemních komunikacích schválenou maximální rychlost sedmdesát kilometrů za hodinu.

Nový Fastrac 7000 s vysokou maximální rychlostí rozšiřuje stávající nabídku řad 2000 a 3000. Mnoho konstrukčních skupin bylo zcela přepracováno. Nový je prostorový rám se zdokonaleným hydropneumatickým odpružením přední a zadní nápravy. Ty jsou též přepracovány. Přední náprava se vyznačuje velmi malým poloměrem otáčení. Motory z řad 2000 a 3000 doplňuje nová převodovka JCB P-Tronic.

Silné motory na novém podvozku
Motory Cummins QSB řady 7000 se vstřikováním Common Rail mají objem 6,7 l, výkon od 178 do 270 koní a splňují emisní normu Tier 3. Maximální točivý moment nejsilnějšího modelu Fastrac 7270 je 990 Nm a je využitelný v širokém rozsahu otáček. K silným motorům patří účinný filtr nasávaného vzduchu. Při údržbě potěší snadno přístupný systém chladicí soustavy. Velká palivová nádrž má objem 450 litrů. Velmi dobré jízdní vlastnosti zajišťuje přepracovaný podvozek, jehož základem je nový robustní prostorový rám. Nápravy jsou zavěšeny pomocí tažných tyčí a příčných stabilizátorů. O komfortní jízdu se starají teleskopické tlumiče, systém hydropneumatického vyrovnávání a elektronická kontrola stability na obou nápravách. Brzdění tohoto rychlíku mezi traktory má na starost dvouokruhová brzdová soustava s vnějšími kotoučovými brzdami o průměru 600 mm s dvěma třmeny a systémem ABS ve standardní výbavě.

Nová převodovka
Pod názvem JCB P-Tronic se skrývá semi-powershift převodovka umožňující řazení 24 rychlostních stupňů pod plným zatížením – ve čtyřech skupinách A,B,C a D za pomoci šesti lamelových spojek. Pro jízdu vzad je k dispozici devět rychlostních stupňů. Podle pracovních podmínek lze zvolit režim Drive, Auto nebo Powershift. Práci usnadňuje program pro nastavení rozjezdové rychlosti. K moderní výbavě neodmyslitelně patří joystick pro řízení směru a barevný dotykový displej.

Hydraulika a vývodové hřídele Hydraulický systém se ovládá elektronicky s možností nastavení průtoku a času. Hydraulická soustava má vlastní nádrž oleje. Maximální zatížení zadního závěsu je u nejsilnějšího modelu 9100 kg.
K pohonu připojeného nářadí lze volitelně vybavit Fastrac i předním vývodovým hřídelem. K základnímu vybavení patří možnost volby tří rychlostí vývodových hřídelů (540E/750 a 1000 n/min), elektrohydraulické ovládání rozběhové spojky či kontrola otáček na multifunkčním displeji.

Obsluha jak v bavlnce
Změny zasáhly i kabinu traktoru, která udivuje svojí velikostí. Luxusně vybavený prostor se dvěma plnohodnotnými sedačkami poskytuje dokonalý výhled na všechny strany. K pohodlí posádky přispívá automatická bezprůvanová klimatizace a pneumaticky odpružená sedačka řidiče, který má k dispozici různé možnosti ovládání stroje včetně tempomatů pro jednotlivé pracovní činnosti. Multifunkčí páka pojezdu vybavená programovatelnými tlačítky a dotykový displej pro volbu funkcí převodovky dokreslují moderní interiér. Intuitivní, snadno zapamatovatelné ovládání pak přispívá k pracovní pohodě.
Vývojáři mysleli i na detaily a tak nový Fastrac dostal i nová závaží. Předpokládanému pracovnímu zatížení a vysoké přepravní rychlosti odpovídají nové modely pneumatik. Orientaci při práci či jízdě v noci usnadní xenonové světlomety.
Nový Fastrac se vyrábí ve čtyřech modelech – 7170, 7200, 7230 a 7270.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down