Při modernizaci svých sklízecích řezaček Jaguar 900 se inženýři firmy Claas zaměřili také na takové konstrukční celky, jako jsou nápravy či řezací ústrojí. A to ve snaze ještě dále zvýšit výkonnost i kvalitu práce těchto strojů při intenzivní sklizni výnosných pícnin.
Další zajímavou inovací s cílem dosažení ještě větší plynulosti v toku hmoty je automaticky nastavitelné dno řezacího bubnu. Dno je v přední části uloženo pohyblivě na čepech a při přestavování protiostří je automaticky vedeno spolu s ním. Díky tomu zůstává mezera mezi nožovým bubnem a dnem po celé délce konstantní, což opět zaručuje rovnoměrnost v průchodu hmoty, zvláště při sklizni senáží. Rovnoměrnější průtok píce také znamená snížení energetické náročnosti a tím i spotřeby paliva a opotřebení.
Novému Jaguaru dali konstruktéři do vínku zcela nově vyvinutou přední nápravu. Na přání nabídne možnost uzávěrky diferenciálu, která může být aktivována řidičem manuálně anebo pracovat ve dvou módech. V kluzkém prostředí se využije možnost automatické aktivace v případě zvýšení prokluzu kol. Dalším režimem je automatické vypnutí uzávěrky při odpovídajícím úhlu natočení kol či překročení limitu rychlosti jízdy 15 km/h.
Praktickou inovací je též automatická parkovací brzda – ta je automaticky aktivována poté, co ovládací páka zůstane stát v neutrální poloze.
Více informací přinese časopis Mechanizace zemědělství 1/2017.