Sklízecí mlátičky Deutz-Fahr byly svého času velmi úspěšné i na našem trhu. Pak však skončila éra Toplinerů, výroba vázla a uvolněné pozice rychle zabrala konkurence. Nyní je to už zcela jinak a výroba běží normálně, ale ztracené pozice musí prodejci znovu dobývat. Pomocníkem v dobývání může být modelová řada C7.
Sklízecí mlátičky Deutz-Fahr C7 jsou v nabídce ve dvou základních provedeních. Jako C7205 s pětiklávesovým vytřásadlem a C7206 s vytřásadlem šestiklávesovým. Menší z nich pohání šestiválce Deutz se zdvihovým objemem 6,1 l poskytující výkon 230 k a ve verzi s turboseparátorem s výkonem navýšeným na 265 k. Model C7206 pohání motor se zdvihovým objemem 7,8 l a výkonem 307 k při jmenovitých otáčkách, který může být navýšen až na 334 k při vyprazdňování zásobníku zrna. Oba motory splňují emisní limit Tier 4i, a to s využitím systému SCR.
Pomocí motorů je poháněno hydrostatické pojezdové ústrojí doplněné čtyřrychlostní převodovkou a samozřejmě též ústrojí mláticí a separační. Mláticí ústrojí je klasické koncepce a používá buben o průměru 600 mm opásaný košem v úhlu 121°. Otáčky bubnu jsou nastavitelné v rozsahu od 420 do 1250 ot/min (s reduktorem od 210 do 625 za minutu), a to pomocí variátoru s automatickou regulací napnutí řemene. Vzdálenost mezi buben a košem je elektricky stavitelná, a tedy ovládaná přímo z kabiny, nezávisle lze měnit vzdálenost na vstupní i výstupní části koše.
Za mláticím bubnem je buben odmítací a za ním ještě buben separační, který zvyšuje průchodnost mlátičky o 20 %. Také koš pod separačním bubnem je elektricky stavitelný a podle typu sklízené plodiny jej lze umístit do jedné z pěti přednastavených poloh.
Hrubý omlat postupuje na pěti- či šestiklávesové vytřásadlo (model C7205/C7206) a sláma padá volně na řádek nebo do drtiče zapínaného přímo z kabiny obsluhy. Jemný omlat je veden na vynášecí desku a žaluziová síta profukovaná pomocí turbínového ventilátoru. Nevymlácené klásky jsou vedeny do dvou domlacovačů a omlat z nich je dopravován zpět na vynášecí desku. Plocha čištění dosahuje 5,28 m2 u modelu C720 a 6,32 m2 u modelu C7206. Plevy mohou být rozmetány pomocí dvojice čtyřlopatkových rozmetačů, a to na celou šířku pracovního záběru.
Stejně jako některé výše popsané parametry, i kapacita zásobníku se liší podle toho, o jaký model sklízecí mlátičky se jedná. Menší provedení C7205 má zásobník s objemem 8500 l, větší provedení disponuje zásobníkem s objemem 9500 l. Vyprazdňovací dopravník sahá do výšky 4,3 m, takže lze bez problému plnit i kamiony či jiné odvozní prostředky s vyšší výškou. Délka dopravníku může být 5, 5,6 nebo 6 metrů, to podle pracovního záběru žací lišty.
Kabina sklízecích mlátiček je vybavena klasickými ovládacími prvky. Základem řízení stroje je multifunkční páka sdružující ovládání pojezdu, přiháněče a výšky spolu s naklopením žacího válu. Další řídicí prvky jsou v boční konzole, důležité provozní údaje signalizuje trojice displejů. O pohodlné pracovní prostředí se stará vzduchem odpružená sedačka a klimatizace.
Sklízecí mlátičky Deutz-Fahr C7 nejsou stroji, ve kterých bychom našli poslední elektronické vychytávky a absolutně nejmodernější techniku. To však u sklízecích mlátiček nemusí být vždy důležité i vzhledem k tomu že mechanika klasických sklízecích mlátiček se v posledních 20 letech zásadně nezměnila. Daleko důležitější je skutečná kvalita práce, reálná výkonnost, celkové provozní náklady a spolehlivost. A těchto kritérií lze dosáhnout i s technikou jednodušší jak v oblasti konstrukčních řešení, tak v množství použité elektroniky. Tedy třeba s takovou technikou, jakou reprezentují nové sklízecí mlátičky Deutz-Fahr C7.*