19.01.2023 | 07:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Nové řízení zajišťuje ještě lepší obratnost

Firma Fliegl představila nový systém elektronického nuceného řízení. Má název Fliegl SteerX a nevyžaduje připojovat k traktoru žádná mechanická připojení. Díky tomu již není ničím navíc omezován úhel natočení traktoru vůči návěsu ani nehrozí nebezpečí poškození tohoto připojení.

Zemědělská dopravní technika se v průběhu let stále zvětšuje. Naproti tomu polní cesty, vjezdy na pole i prostory na farmách zůstávají stále stejné, takže průjezdy kladou rostoucí nároky na manévrovatelnost traktorů s návěsy. Manévrovatelnost lze zlepšit pomocí jedné nebo dvou řízených náprav návěsů. Existují přitom dvě možnosti: náběžné řízení anebo pak řízení nucené, které využívá aktivního řízení náprav.

Soudobé systémy hydraulického náběžného řízení umožňují při dopředné jízdě dobrou obratnost a nechají se jednoduše připojit ke každému traktoru. Přitom postačuje jednočinný vnější hydraulický okruh pro blokování náběžně řiditelné nápravy pro jízdu vyššími rychlostmi, na svazích a před couváním. Při couvání se tak poloměr otáčení nezmenšuje.

Při mechanicko-hydraulickém nuceném řízení se vedle připojení oje do závěsu K80 připojují ještě pomocná táhla do menších závěsů K50. Systém nuceného řízení ale musí být přizpůsoben použitému tažnému prostředku. Tento systém má výhodu v tom, že funguje i při jízdě vzad a není nutné jej manuálními povely blokovat.

Firma Fliegl sází u svého elektronického systému řízení na inovativní senzorovou technologii. Senzor se nachází na návěsu, od traktoru je vyžadována přípojka Load-Sensing hydrauliky a devítikolíková zásuvka ISOBUS. Jsou-li všechna data k dispozici, je na základě sklonu a pojezdové rychlosti vypočítán optimální úhel rejdu kol nuceně řízené nápravy návěsu Fliegl a tento úhel je pomocí válce řízení nastaven. Tak se snižuje namáhání nápravy i zpomaluje opotřebování pneumatik.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down