20.06.2024 | 07:06
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Novinky pro sklizeň pícnin odhaleny

Firma Pöttinger pokračuje v úspěšném rozvoji. Kromě dalších investic do infrastruktury (nové zastoupení ve státě Indiana v USA) nepřestává v inovacích svého sortimentu strojů a bude na trh uvádět nové produkty. Jaké novinky má připravené v oblasti techniky pro sklizeň pícnin, se dozvěděli zástupci odborných periodik na Tiskových dnech v Rakousku.

V roce 1999 firma Pöttinger uvedla na trh první senážní návěs Jumbo 6000. V letošním roce tak může rakouský výrobce slavit 25 leté výročí svých návěsů Jumbo. Vozy Jumbo současné mají s těmi prvními společný už jen název. Představují výkonné sklizňové stroje, se širokými možnostmi výbavy, ale automatizací na vysoké úrovni. Díky tomu se jednoduše ovládají – po příjezdu na pole postačuje spustit sběrač do záběru a jet.

Nová řada vozů Jumbo 5000

V současnosti vyráběná modelová řada Pöttinger Jumbo 8000 jsou velkokapacitní víceúčelové návěsy, využitelné nejen ke sběru zavadlé či suché hmoty z řádku, ale i k odvozu píce od řezaček či štěpky do místa uložení. A na Tiskových dnech odhalili zástupci firmy Pöttinger novou řadu – Jumbo 5000.

Tyto návěsy přebírají osvědčené prvky vozů Jumbo 7000 a 8000, ale přicházejí v kompaktním provedení.  Jumbo 5000 bude k dispozici v objemech ložné plochy od 32 do 54 krychlových metrů.

Top model Jumbo 5540 DF s ložnou plochou s objemem 54 krychlových metrů je koncipován jako Dry Forage model, určený ke sklizni suché hmoty, jako je seno, sláma či vojtěška. Vůz je standardně vybaven zakrytím stropu, aby byl suchý materiál při plnění návěsu stlačován nejen ze stran, ale i shora.

Pohon bez řemenů

Návěsy Pöttinger Jumbo 5000 mohou být na přání vybaveny dvěma či třemi rozdružovacími válci (provedení DB). Pohon těchto válců je veden dozadu po pravé straně vozu.

Vpředu pak mohou mít jedno ze dvou provedení sběrače – Allrounder anebo Profi Pickup se šířkou 1890 anebo 2350 milimetrů. Od sběrače přebírá hmotu plnicí rotor, osazený hvězdicemi o tloušťce 10 milimetrů. Pohon rotoru je mechanický, ovšem již nevyužívá řemenů, ale hřídelí a ozubených kol. Průměr rotoru činí 800 milimetrů. Píci pak zkracuje řezací ústrojí se 45 noži.

Více informací v Mechanizaci zemědělství 8/2024.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down