V nabídce malých teleskopických manipulátorů Weidemann najdeme několik modelů a také novinku s označením T6025. Její základní manipulační parametry jsou zřejmé z modelového označení a s výškou zdvihu 6 metrů a nosností 2,5 tuny nabízí dobrý kompromis mezi výkonností a příznivými vnějšími rozměry. Co do výšky i šířky se totiž manipulátor vejde do dvou metrů.
Pod značkou Weidemann byly původně vyráběny verze manipulátorů s označením T6027 a T5522. Jejich výroba již byla ukončena a nový T6025 je plně nahrazuje. A přináší jak osvědčená řešení, tak i řadu nových technických prvků.
Dva výkony motoru
Zajímavým prvkem nového manipulátoru je motor s netradičním uložením. Zatímco většina konkurence používá uložení podélné, u Weidemannu T6025 je umístěn příčně. Díky tomu je snadno servisovatelný z obou (vlastně všech tří stran), a protože se jedná o čtyřválec Perkins se zdvihovým objemem 2,2 litru, zabírá jen málo místa. Výrobce jej nabízí ve dvou výkonových provedeních a to 61 a 75 k. Protože jmenovité otáčky jsou v obou případech stejné (2400 za minutu), je rozdíl ve výkonu dosažen vyšším točivým momentem. U výkonnější veze je jeho maximum na hodnotě 270 Nm, slabší provedení má 222 Nm. A to je rozdíl, který v provozu bude určitě znát.
Tři rychlosti jízdy
Tak jako je možný výběr mezi dvěma motory lze zvolit též mezi třemi druhy maximální pojezdové rychlosti. Základem je 20 km/h, dále je možných 25 km/h a pro využití s větším množstvím přejezdů je možná verze s nejvyšší pojezdovou rychlostí 35 km/h. Protože pro vyšší rychlosti jízdy není vhodné používat řízení kol obou náprav, byl do dvou rychlejších verzí modelu T6025 doplněn režim pro řízení jen kol přední nápravy a pro specifické pracovní situace i krabí chod.
Pojezdové ústrojí modelu T6025 je konstrukčně obdobné jako u kloubových nakladačů Weidemann z řady 60, o níž jsme nedávno psali. Je hydrostatické a využívá dvou rychlostních rozsahů, které jsou řešeny omezením náklonu regulační desky hydromotoru. Obdobné jsou i režimy jízdy a to Auto, který je určený pro maximální výkonnost, ECO pro snížení hlučnosti a hlavně spotřeby paliva a M-Drive, u něhož lze nastavit konstantní otáčky motoru a omezit nejvyšší rychlost jízdy.
Celý článek najdete v Mechanizaci zemědělství 2/2025.*
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!