V nabídce malých teleskopických manipulátorů Weidemann najdeme několik modelů a také novinku s označením T6025. Její základní manipulační parametry jsou zřejmé z modelového označení a s výškou zdvihu 6 metrů a nosností 2,5 tuny nabízí dobrý kompromis mezi výkonností a příznivými vnějšími rozměry. Co do výšky i šířky se totiž manipulátor vejde do dvou metrů.
Pod značkou Weidemann byly původně vyráběny verze manipulátorů s označením T6027 a T5522. Jejich výroba již byla ukončena a nový T6025 je plně nahrazuje. A přináší jak osvědčená řešení, tak i řadu nových technických prvků.
Zajímavým prvkem nového manipulátoru je motor s netradičním uložením. Zatímco většina konkurence používá uložení podélné, u Weidemannu T6025 je umístěn příčně. Díky tomu je snadno servisovatelný z obou (vlastně všech tří stran), a protože se jedná o čtyřválec Perkins se zdvihovým objemem 2,2 litru, zabírá jen málo místa. Výrobce jej nabízí ve dvou výkonových provedeních a to 61 a 75 k. Protože jmenovité otáčky jsou v obou případech stejné (2400 za minutu), je rozdíl ve výkonu dosažen vyšším točivým momentem. U výkonnější veze je jeho maximum na hodnotě 270 Nm, slabší provedení má 222 Nm. A to je rozdíl, který v provozu bude určitě znát.
Tak jako je možný výběr mezi dvěma motory lze zvolit též mezi třemi druhy maximální pojezdové rychlosti. Základem je 20 km/h, dále je možných 25 km/h a pro využití s větším množstvím přejezdů je možná verze s nejvyšší pojezdovou rychlostí 35 km/h. Protože pro vyšší rychlosti jízdy není vhodné používat řízení kol obou náprav, byl do dvou rychlejších verzí modelu T6025 doplněn režim pro řízení jen kol přední nápravy a pro specifické pracovní situace i krabí chod.
Pojezdové ústrojí modelu T6025 je konstrukčně obdobné jako u kloubových nakladačů Weidemann z řady 60, o níž jsme nedávno psali. Je hydrostatické a využívá dvou rychlostních rozsahů, které jsou řešeny omezením náklonu regulační desky hydromotoru. Obdobné jsou i režimy jízdy a to Auto, který je určený pro maximální výkonnost, ECO pro snížení hlučnosti a hlavně spotřeby paliva a M-Drive, u něhož lze nastavit konstantní otáčky motoru a omezit nejvyšší rychlost jízdy.
Celý článek najdete v Mechanizaci zemědělství 2/2025.*