18.09.2022 | 07:09
Autor:
Kategorie:
Štítky:

O krok dále v automatizaci pojezdu

Současnost je symbolizována rychlým rozvojem elektronických systémů, a také jejich stále širším uplatňováním v praxi. Je to patrné na rozvoji satelitních navigací. Systémy automatického řízení nabízí velcí výrobci traktorů již plně integrované do stroje a zabudované v průběhu výroby. To má řadu výhod a také ovládání systému je integrováno do terminálu traktoru. Díky poskytovanému pohodlí jsou navigační systémy stále oblíbenější.

Rovněž se podařilo celkem úspěšně vyřešit i problémy s výpadky příjmu satelitního signálu. Navigace se uplatňují stále více a díky nim jsou již navádění strojů a jejich pojezd v souběžných jízdách automatizovány. Posledním krokem, který ještě automatizován nebyl, je otáčení na souvratích.

Značka Case IH nabízí ke svým výkonným traktorům a sklízecím mlátičkám na přání možnost výbavy automatickým navigačním systémem AccuGuide. Tento systém umí pracovat i s maximální přesností a přijímat signál RTK. Anebo mohou být traktory z výroby osazeny přípravou pro následnou montáž satelitní navigace či doplnění telematiky.

Dalším užitečným prvkem je systém AccuTurn. Jak název napovídá, slouží pro automatické otáčení traktoru na souvratích. S tímto systémem je tak automatizace pojezdu traktoru s nářadím dotažena do konce. Systém AccuTurn umí naplánovat optimální průběh otáčení traktoru s nářadím v rámci hranic souvratě. Využívá k tomu informace o povaze a parametrech agregovaného nářadí, které má v paměti navigační systém AccuGuide.

Řidič nastaví nejoptimálnější pojezdovou rychlost pro otáčení, a tu pak traktor udržuje. Dále si obsluha vybere jedno z několika schémat pro otáčení soupravy, které systém nabídne v samostatném menu na terminálu AFS Pro 700.

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down