První GPS navigaci značky Trimble, kterou firma Leading Farmers CZ zastupuje od samého počátku, namontovala již v roce 2002. Tehdy byly autopiloty nákladnou záležitostí a nabízely pouze lištu osazenou diodami v zorném poli řidiče. Řidič se orientoval podle světel na této liště. S prvními monochromatickými monitory nabídla firma Trimble i první autopiloty, které dokázaly řídit směr jízdy traktoru. Počátek tisíciletí tedy byl také počátkem navigací a systému GPS. V roce 2008 přišla firma Trimble s barevnými monitory zobrazujícími jednotlivé jízdy soupravy a jako první také s automatickým vypínáním sekcí postřikovače. Zemědělci pochopili, že poměrně drahá navigace umí nejen řídit traktor po poli, ale díky vypínání sekcí zajistí přesnější aplikaci a oni ušetří nemalé částky za drahé chemické prostředky. To byly důležité momenty, které pomohly jejich masovějšímu rozvoji.
Od té doby prošly navigace intenzivním vývojem. Na požadavek větší přesnosti navigací reagovali výrobci RTK VRS sítěmi s přesností až 2,5 cm (zpočátku si zemědělci museli koupit vlastní stanici, protože ještě neexistovaly veřejné ani soukromé sítě), kolem roku 2010 se začaly stavět první soukromé RTK sítě. Optimálním řešením je v současné době kombinace základního satelitního signálu v kombinaci s RTK korekcí přes SIM kartu (ta se vkládá do modemu navigace) mobilního operátora.
V rámci bezplatného příjmu signálu lze docílit přes korekce EGNOS (doplňuje a vylepšuje vlastnosti GPS v Evropě), přesnosti kolem 20 až 25 cm, větší přesnost musí uživatel zaplatit. V nabídce společnosti Trimble je to například RTX RangePoint s přesností 10 až 15 cm a RTK VRS s přesností 2,5 cm.
Pokud si farmář koupí moderní traktor, výrobce mu většinou nabídne v rámci specifikace stroje i vlastní navigaci. Nemá-li v traktoru navigaci ani přípravu na ni, chce navádět stroj ručně a stačí mu přesnost +/- 25 cm, postačí mu například displej Trimble EZ-Guide 250. Chce-li využít autopilot, firma Leading Farmers CZ mu nabídne monitory a autopiloty – od jednoduchých elektrických přes střední třídu až po hydraulické autopiloty.*