Zvýšené turasové hnací kolo, usazené nad rámy pojezdových vozíků, táhne pás svými zuby po dráze nerovnostranného trojúhelníku s ostrými úhly s přesně spočítanou délkou stran. Díky tomu dochází k perfektnímu rozložení sil na podvozek, a dále má výše uložené hnací kolo výhodu v tom, že v kontaktu s půdou je větší plocha pásů. Rovněž i rázy a vibrace jsou účinněji pohlcovány. Sice se o něco zvýší výška stroje, ale těžiště je díky dobře rozloženým komponentům pohonu v optimální poloze. Buldozer si tak zachovává příčnou stabilitu a může bez omezení pracovat i v silně svažitém terénu.
Je potvrzeno, že se zavedením Delta podvozku se zvýšeným hnacím kolem do produkce buldozerů Caterpillar v sedmdesátých letech minulého století se zvýšil komfort pro strojníky. Zároveň se vynikající trakční schopnosti postaraly o to, že se tyto stroje staly legendárními – co se týká jejich výkonu při hrnutí materiálu na stavbách i rozrývání tvrdého podloží. To nakonec potvrdil i nástupce prvního modelu Caterpillar D10, model D11T. Buldozer dokázal před svou speciálně tvarovanou radlicí hrnout až dvanáct kubíků zeminy. Velké buldozery také zvládaly bez nejmenších problémů rozrývat i skalnatý terén. Jejich rozrývací trn prostě projel skálou jak nůž máslem!