Konec roku je ve společnosti Kverneland Group Czech tradičně ve znamení dnů otevřených dveří. Zemědělci a odborná veřejnost si po dobu tří dnů mohou prohlédnout vystavenou zemědělskou techniku mnoha značek. Konec roku je také časem bilancování, kdy zemědělci na základě výsledků hospodaření zvažují nákup nových strojů. Velká výstavní akce je tak příhodným místem pro konzultace, upřesňování požadavků a možná i uzavření nového obchodu.
Nejinak tomu bylo i na sklonku loňského roku, který byl pro berounskou firmu rozhodně úspěšný. Své nové majitele si našlo téměř sedm stovek strojů, od pluhů, strojů na zpracování půdy a setí, přes výživu a ochranu rostlin až po sklizeň pícnin. Nádvoří v sídle firmy bylo tradičně plné strojů. Návštěvníci doufali, že nedlouho po veletrhu Agritechnica v Hannoveru
se mezi vystavenými stroji objeví i některé novinky a berounská společnost je rozhodně nezklamala.
V první části reportáže se zaměříme na techniku pro sklizeň píce, s níž nás seznámil produktový manažer Vladimír Průcha.
Úspěšný rok
Celkově byl loňský rok pro Kverneland Group Czech úspěšný. O prodeji strojů pro sklizeň píce to platí snad dvojnásob. „Poprvé v historii přesáhl segment pícnin ve společnosti Kverneland Group Czech hranici 100 milionů korun,“ říká úvodem Vladimír Průcha a dodává: „Díky tomu bude tato kategorie strojů nejspíše nejlépe hodnocenou v rámci společnosti.“
Podle Vladimíra Průchy je to důsledek jednak dlouholetého přesvědčování zákazníků o kvalitách těchto strojů, jednak cenové politiky. Na té se podílí jak dodavatel - mateřský výrobní závod, tak firma Kverneland Group Czech. „Každoročně se předzásobujeme. Počty strojů v předsezónních objednávkách jsou rok od roku větší, a tak se dostáváme na stále lepší cenové nabídky,“ vysvětluje Vladimír Průcha a konstatuje: „V některých případech jsou naše stroje dokonce levnější než tuzemské, polské a další z východních zemí. Nabízíme tak skandinávskou kvalitu za velice zajímavou cenu.“ Příznivé ceny strojů mají ještě jeden důvod. Ve společnosti Kverneland Group Czech se cenová politika tvoří jinak než u klasických prodejců. Vzhledem k tomu, že je berounská firma částečně vlastněná koncernem Kverneland, je pro ni důležité především docilovat velkých obratů a počtů prodaných strojů. Na snaze obsazovat trh technikou Kverneland tak profituje i zákazník.*
Celá reportáž vyšla v lednovém Farmáři.