Obsluha postřikovače vykonává velmi zodpovědnou práci. Obsluhuje stroj mnohdy za několik milionů korun a aplikuje během jedné sezóny chemické látky také za miliony korun. Přitom stačí chvilka nepozornosti a vzniká obrovská škoda. Špatnou aplikací na porostu a později na úrodě nebo nepozorností při jízdě na vlastní technice. A v takovém případě nastupují servisní technici prodejce, nebo jim přispěchají na pomoc i technici dovozce, tedy ze společnosti Unimarco, a. s.
Většina reportáží zaměřených na zemědělskou techniku se věnuje jejím technickým parametrům, přednostem ve srovnání s konkurencí či zkušenostem uživatelů s jejím provozem. Ani jeden ze zmíněných scénářů v tomto článku nenajdete. Pokusili jsme se podívat na problematiku servisu zemědělské techniky z poněkud netradičního úhlu. Navštívili jsme vedoucího servisu společnosti Unimarco, a. s., Davida Lůčného a povídali si o tom, jakou náplň práce mají servisní technici v Zádveřicích, jak připravují nové stroje pro zákazníky, k jakým závadám vyjíždějí a také s jak závažnými haváriemi si musejí umět poradit.*
Více se dočtete v časopisech Farmář a Mechanizace zemědělství.