21.07.2008 | 01:07
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Přepravní technika v Hustopečích

K všeobecné spokojenosti se letošní Den Zemědělce opravdu vydařil. Největší radost měli pořadatelé. Počasí bylo vskutku letní, a tak nic nebránilo předvést několika tisícům návštěvníků zemědělskou techniku nejen na stáncích vystavovatelů, ale i v polních ukázkách. Hlavní roli hrály tentokrát sklízecí mlátičky, ostatní kategorie se však rozhodně nenechaly zahanbit. A tak se na této prestižní akci celý den nikdo nenudil.

Tématem nedávno konaného Dne Zemědělce v Hustopečích u Brna byla sklizeň obilnin. Sklízecí mlátičky různých značek byly seřazeny v dlouhé řadě vedle sebe, aby postupně předvedly přímo na poli svou kvalitu. A protože ke sklizeni obilnin patří nezbytně také přeprava sklizeného zrna, partnerem jim byla dopravní technika. Podívejme se nyní, s jakou návěsovou technikou se návštěvníci seznámili.

Agri Fair, s. r. o.
Prvním vozem, který se dopoledne představil, byl třínápravový vyhrnovací návěs Fliegl ASW 270 Gigant (1). Tento návěs s celkovou hmotností 29 t materiál nesklápí, ale vyhrnuje hydraulickým čelem. To přináší uživateli řadu výhod. Návěs je při vyprazdňování velmi stabilní, protože se nemění poloha těžiště. Zadní čelo je výměnné, v případě potřeby je možné jej nahradit rozmetadlem chlévské mrvy nebo šnekovou nástavbou pro sypké materiály. Představený vůz byl vybaven úzkými pneumatikami pro silniční přepravu. Naložený materiál je shora chráněn shrnovací plachtou. Součástí návěsů jsou i hydraulicky posouvané nápravy. Tato funkce se využívá zejména při rozmetání hnoje. Vyhrnovací návěsy se vyrábějí v provedeních od 11 do 40 tun celkové hmotnosti.
Firma Fiegl dále nabízí jednostranné a třístranné sklápěče s celkovou hmotností 1,5 až 40 tun.

CRS–Marketing, s. r. o.
Tato firma zastupuje na českém trhu mimo jiné značky Krampe a Annaburger. V Hustopečích představila návěsy obou značek. Prvním představeným návěsem byl dvounápravový Krampe Kipper Big Body 600S (2). Dvoustranné provedení tohoto návěsu si zde odbylo českou premiéru. Korba má délku šest metrů a objem 27 m3.
Červené návěsy Annaburger jsou oblíbené již řadu let. Na toto setkání přijel dvounápravový model Annaburger 20.12 (3) a představil se i Tridem 29.14, dvoustranný sklápěč s kapacitou 30 m3. Současným moderním trendem jsou překládací vozy Annaburger, které umožňují překládání obilí za jízdy, čímž pomáhají sklízecí mlátičce zvýšit výkon až o 25 %. Dva zástupci byli k vidění i v akci. Jsou vybaveny čelním šnekem o průměru 550 mm a přeloží 15 m3 zrna za minutu. Momentálně jsou to nejvýkonnější překládací vozy na evropském trhu. Tyto vozy jsou oblíbené především ve službách.

P & L, spol. s r. o.
Produkty firmy Bergmann patří do nabídky této firmy z Biskupic u Luhačovic. Prvním zeleným dopravním návěsem Bergmann byl výměnný systém Vario 440 s celkovou nosností 22 tun. Hydraulický podvozek s hydraulickým tlumením rázů dává tomuto návěsu vynikající jízdní vlastnosti, které umožňují v některých případech jízdu maximální rychlostí až 60 km/h. Výhodou výměnných systémů Bergmann je rychlá a jednoduchá výměna nástaveb. Rám podvozku tvoří uzavřený profil. Nejoblíbenější je vanová nástavba s objemem 30 m3, kterou lze drátěnými nástavci ještě zvýšit na celkových 37 m3.
Druhým vystaveným návěsem bylo univerzální rozmetadlo chlévské mrvy s pracovním záběrem 24 m a objemem 19 m3. Veškeré opotřebitelné součásti rozmetadla jsou vyrobeny z vysoce jakostní oceli a jsou snadno vyměnitelné.
Překládací vůz Bergmann GTW 25 (4) disponuje objemem 25 m3. Jeho konstrukce umožňuje nejen překládání zrna při sklizni obilí, lze jej též využít pro navezení osiva při setí či minerálních hnojiv k rozmetadlům. Tento vůz zvládne při sklizni obsloužit tři sklízecí mlátičky. V příštím roce výrobce nabídne jeho větší variantu se třemi nápravami a objemem 35 m3.

Some Jindřichův Hradec, s. r. o.
Výhradní dovozce dopravní techniky značky Oehler představil tandemový jednostranný sklápěč TMK 200 s celkovou nosností 20 tun a užitečným zatížením 14,5 tuny (5). Korba vystaveného modelu je dlouhá 5,2 m. Použitím nástavců lze docílit objemu 30 m3. Výrobce nabízí na stejném podvozku i variantu s korbou o dva metry delší. Na korbu je použit velmi kvalitní materiál, tloušťka podlahy je šest, stěny pak čtyři milimetry. Zadní, hydraulicky ovládané výklopné čelo je vybaveno automatickým přítlakem a nastavitelnou těsnicí lištou po celém obvodu. Firma Oehler dodává návěsy a přívěsy od 3,5 do 33 tun celkové hmotnosti, a to jako jednostranné i třístranné sklápěče.

Fagus, s. r. o.
Pražský Fagus, dceřinná společnost firmy Strom Praha, a. s., prodává již od devadesátých let kompletní sortiment značky Mengele. Na Den Zemědělce přivezl tažený vanový sklápěč Mengele M 18 000 TA, charakteristický robustní, kónickou ocelovou vanou (6). Ta je umístěna na rámu odolném proti kroucení. Žárově pozinkovaný V rám je vyroben z vysoce jakostních U profilů. Do výbavy sklápěče patří výpustní hradítko vzadu se seřizovací pákou, hydraulicky velmi vysoko otvíratelné zadní čelo či zesílený čtyřstupňový výklopný válec s kloubovým uložením a šroubovanou kulovou pánví. Odpružená tandemová náprava umožňuje přepravu rychlostí 40 km/h. Představený model má objem vany 18 m3. Zájemce o tento sklápěč může volit mezi jednostranně nebo třístranně sklápěnou variantou.

Moreau Agri, spol. s r. o.
Belgická firma Joskin vyrábí své návěsy ze speciální vysokopevnostní oceli. Kvalita použitého materiálu umožňuje zmenšit tloušťku stěn a snížit tak hmotnost celého návěsu. Špičkové návěsy této značky znají farmáři v mnoha zemích světa. Návštěvníci si prohlédli dvounápravový Trans–Space 7000/23 BC 150 s délkou sedm metrů a nosností 18 tun (7). Největším v této řadě je třínápravový typ s nosností až 26 tun.

Unicom Agro, a. s.
Dalším v řadě návěsů, které tvořily společnost sklízecím mlátičkám byl tandemový třístranný sklápěč Farmtech TDK 14023 (8). Tento slovinský výrobek má celkovou hmotnost 20 t, užitečná hmotnost činí 14,4 tuny. Objem ložného prostoru 25 m3 lze využít nejen pro přepravu obilovin, ale též k odvozu siláže a senáže. Zadní čelo je hydraulicky vyklápěné. Odpružená oj zajišťuje klidné chování návěsu při jízdě. Vůz vybavený dvouokruhovými brzdami má maximální rychlost 40 km/h.

AgroKonzulta Žamberk, s. r. o.
Jméno této firmy je mimo jiné spojeno s prodejem techniky Jeantil. Francouzský výrobce se zabývá produkcí techniky na přepravu a manipulaci s materiálem. Do Hustopečí dorazil velkoobjemový návěs Jeantil GM 160. Korba tohoto vozu je charakteristická svým půlválcovým tvarem (9). Vnitřní stěny korby jsou absolutně hladké a umožňují tak velmi snadné vysypání hmoty. Pro zrniny je výsypný úhel pouze 26 °, což ocení majitelé nízkých skladů. Tvar korby zajišťuje vhodně umístěné těžiště. Při vysypávání materiálu je navíc automaticky zablokována zadní náprava. Standardní výšku bočnice 108 cm je možné zvyšovat pevnou 50cm nástavbou a další, stejně vysokou silážní nástavbou až na výšku 208 cm. Užitečná nosnost tohoto sklápěče je 16 t, celková pak 21 tun. Firma Jeantil nabízí sklápěče s jednou až třemi nápravami a nosností 8 až 24 tun.

Strom Export, s. r. o.
Výměnný systém Strom TC vychází z multifunkčního podvozku a různých nástaveb. Podvozek rámové konstrukce z uzavřených profilů je vybaven odpruženou tandemovou boogie nápravou. Zadní náprava je volně řiditelná s hydraulickým zámkem, brzděna je vzduchovými brzdami. Představený model Trailer TC 21000 má užitečnou hmotnost nákladu 14,3 tuny (10). Podvozek je možné vybavit vážícím systémem Board Information System, umožňujícím vážit množství materiálu v korbě. Vanová, kónická a velice robustní korba má hydraulicky ovládané čelo a lze ji jednostranně, dvoustranně nebo třístranně sklápět. Materiál je kryt navíjecí plachtou. Maximální rychlost návěsu je 40 km/h.

Klíčové informace
-V Hustopečích byli návštěvníci seznámeni téměř s kompletním sortimentem přepravních vozů na našem trhu.
-V některých případech lze přepravovat materiál rychlostí až 60 km/h.
-Představily se jak jednoúčelové nástavby, tak výměnné systémy.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down