OPALL-AGRI je jedním z tradičních českých výrobců zemědělské techniky. Zaměřuje se na půdozpracující techniku, a především pak na pluhy. Na letošní rok má společnost připravenou celou řadu novinek, které chtěla ukázat na veletrhu Techagro, který byl bohužel zrušen.
OPALL-AGRI roste
Český výrobce Opall-Agri si zakládá na tom, že jde cestou kompletně vlastní výroby. Může si tak pohlídat celou technologii výroby a tím pádem i kvalitu. Výrobní podnik leží v Dolních Životicích a v roce 2015 zde byla postavena nová výrobně-montážní hala. Zázemí o rozloze téměř 4752 m2 poskytlo prostory pro nové svařovny a několik lakoven pro stroje i náhradní díly. V další části nové haly se nachází sklad montážních dílů, na který navazuje vlastní montáž se čtyřmi samostatnými montážními pracovišti. Letos přibude ještě další hala s půdorysem 25x60 m. V ní bude probíhat dělení materiálu a také nakládka.
Tři typy jištění
Největší novinkou, kterou primárně dostal do vínku pluh Apollo, ale je k dispozici i pro pluhy dalších řad například Orion, je hydropneumatické jištění orebních těles. Systém pochází přímo z vývoje společnosti OPALL-AGRI a než byl uveden na trh, byl řádně odzkoušen v širokém spektru různých půdních podmínek od Plzně až po severní Moravu.
OPALL-AGRI tak nabízí celkem tři druhy jištění, přičemž to hydropneumatické je mercedesem mezi nimi a dovoluje obsluze nastavit i agresivitu vnikání do půdy. Avšak ne vždycky je „mercedes“ nejlepší volbou. Přeci jen například klasické střižné jištění, které má OPALL-AGRI také v nabídce a má ho řešeno trhacím šroubem, je nejjednodušší a tím pádem i nejlevnější variantou. Pokud chce mít zemědělec pluh jištěn no-stop ale bez zapojení hydrauliky, zachováno je v nabídce i mechanické jištění pružinou.
Nové orební těleso
Všechny pluhy OPALL-AGRI lze vybavit pěti druhy orebních těles. Od loňského roku je v nabídce nové páskové orební těleso PA 420, které vytlačilo původní PA 400. Jeho výhodou je schopnost velmi dobře zaklápět půdu a příznivě ovlivňuje i spotřebu pohonných hmot. Dáno to je konstrukcí, kdy úhly jsou postaveny blíže k pološroubům a těleso je méně agresivně postaveno vůči směru jízdy. Navíc díky snadnému zaklápění se snižuje energetická náročnost.