05.11.2025 | 11:11
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Tatra přiveze na Agritechnicu tahač nejnovější generace

Po dvou letech se v německém Hannoveru bude opět konat veletrh Agritechnica – jedna z největších výstavních událostí v oblasti zemědělských technologií a strojů na světě. Agritechnica 2025 se uskuteční ve dnech 9. až 15. listopadu a mezi vystavovateli bude, jako již po řadu předchozích ročníků, také automobilka Tatra Trucks, nejstarší a největší český výrobce nákladních vozidel. Tatra letos na veletrhu představí zbrusu nový speciální plněpohonný tahač pro smíšený provoz řady Tatra Phoenix.

Hlavní pilíř pro civilní trh v portfoliu kopřivnické Tatry představuje modelová řada Tatra Phoenix, jejíž nejnovější, třetí generace, se začala vyrábět na konci minulého roku. Automobily řady Phoenix se vyrábějí především s podvozky v konfiguraci 4 x 4, 6 x 6 a 8 x 8. Originální koncepce tatrováckého podvozku s centrální nosnou rourou a nezávisle zavěšenými polonápravami ovšem umožňuje nabízet zákazníkům i vozidla v provedeních s pěti a více nápravami, a navíc s různým počtem hnaných nebo řiditelných náprav, včetně například schopnosti tzv. krabího módu, jež umožňuje pohyb vozu do stran. Vozy řady Tatra Phoenix se uplatňují především v zemědělství, ve stavebním a těžařském průmyslu, v komunálních službách i při údržbě silnic nebo u hasičů a záchranářů.

Na veletrhu Agritechnica 2025 Tatra Trucks představí speciální vůz Tatra Phoenix v provedení sedlový tahač určený pro smíšený provoz na silnicích i v těžkém terénu se zemědělskými návěsy. Automobil je vybaven již zmiňovaným a prověřeným podvozkem koncepce Tatra v konfiguraci 4 x 4. Dvoudveřová kabina typu COE (cab-over engine) v černé barvě nabízí místa pro tři členy posádky, přičemž sedačka řidiče a spolujezdce na pravé straně jsou plně nastavitelné. Ke komfortu v kabině přispívá klimatizace a vytápění, k dispozici jsou například i elektricky vyhřívaná zpětná zrcátka, elektricky ovládaná boční okna, střešní okno nebo audiosystém. K výbavě náleží i speciální ochranný rám kabiny (ROPS), dva výstražné majáky a dvě vzduchové houkačky.

K pohonu vozu slouží elektronicky řízený šestiválcový motor Paccar MX-11 o výkonu 330 kW, který je spojen s automatizovanou dvanáctistupňovou převodovkou ZF TraXon 12TX2651TO s intardérem a sestupnou převodovkou Tatra. Maximální technická hmotnost vozu činí 19 tun, maximální zatížení přední nápravy vozu může dosahovat 9 tun, zadní pak 10 tun, maximální technická hmotnost soupravy vozidla je 45 tun. Rychlost vozu je elektronicky omezena na hodnotu 85 km/h.*

Tatra Phoenix v provedení sedlový tahač určený pro smíšený provoz na silnicích i v těžkém terénu se zemědělskými návěsy
Na veletrhu Agritechnica 2025 Tatra Trucks představí speciální vůz Tatra Phoenix v provedení sedlový tahač určený pro smíšený provoz na silnicích i v těžkém terénu se zemědělskými návěsy

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.