Pro společnost Agrozet České Budějovice je účast na výstavě Země živitelka téměř povinností. Společnost s padesátiletou historií a 230 zaměstnanci má 13 středisek po celé republice, poslední v Třebíči bylo otevřeno v loňském roce, ale základnu má nedaleko výstaviště a tak si nikdo neumí představit, že by stánek Agrozetu nenašel.
Rozsáhlá plocha, kterou jihočeská firma obsadila nabídla techniku mnoha značek.
Nepřehlédnutelné byly stroje Pöttinger, a tak jsme se zeptali vedoucího oddělení Pöttinger Ing. Petra Stuchlíka, jak vypadá současná poptávka a kterou techniku zemědělci kupují. „Prodej pícní techniky ve velkém už de facto skončil. Budeme nyní v září přijímat předsezónní objednávky, na základě kterých dostanou zemědělci techniku se slevou. V říjnu a listopadu se tedy pícní technika opět začne prodávat a bude tomu tak zase až do května, června příštího roku,“ předpovídá odborník na tuto techniku a pokračuje: „V současném období se prodávají půdozpracující a secí stroje. V rámci nabídky také techniku předvádíme, zrovna v současné době máme rozjetých několik secích strojů u potenciálních zákazníků. Kdo chce ušetřit nějakou korunu při nákupu půdozpracující techniky, musí si ji objednat v prosinci a lednu, kdy jsou ceny nejvýhodnější.“ Prodej strojů rakouského výrobce průběžně roste, v posledním obchodním roce zaznamenal Agrozet nárůst prodejů strojů značky Pöttinger o téměř stovku, a to s posunem k větším strojům (např. secích strojů Terasem prodal 40 kusů).
A které stroje zmíněné značky nás nejvíce zaujaly? Byla to novinka letošního roku, radličkový podmítač Synkro 5030 T Nova, celý vyráběný ve Vodňanech, stejně jako polonesený pluh s plynule nastavitelným pracovním záběrem Servo 6.50 Nova Plus. Ten byl novinkou loňského roku, ale od srpna se celá výroba opět přesunula do Vodňan.
Tradičními značkami, které měly stejně důstojné místo na ploše byly stroje firem John Deere, Zetor, Dieci, Agromehanika, Köckerling, Fliegl a další.
Dodejme, že tradičně velmi dobrých výsledků dosahuje také prodej náhradních dílů, které tvoří téměř poloviční podíl na celkovém obratu společnosti. V této souvislosti je třeba připomenout, že na těchto číslech se podílí i nedávno zprovozněný e-shop.