Konstrukce této techniky se liší jak celkovou, tak užitečnou hmotností, ale také maximální konstrukční rychlostí. Řada zástupců menší dopravní techniky má konstrukční rychlost 25 nebo 30 km/h, výkonnější modely nabízí rychlostní limity od 40 do 60 km/h. Někteří výrobci přívěsů a návěsů nabízí techniku s konstrukční rychlostí přesahující 100 km/h.
Některé farmy, podniky a poskytovatelé služeb upřednostňují modely opatřené výměnným systémem, jiní uživatelé preferují pevné spojení podvozku a nástavby. Setkáme se tak se širokou paletou sklápěčů a nechybí ani různé návěsy s výtlačným štítem.
Pro pole a silnici
Přívěsy pro agregaci s kolovými traktory a dalšími trakčními prostředky jsou k dispozici v různých verzích. Jsou konstruovány tak, abychom je mohli využívat v polním a kombinovaném provozu, řada zástupců je konfigurována pro silniční provoz. Kromě standardních sklápěcích modelů zastupují kategorii přívěsů také různé přívozní cisterny. K přepravě v různě náročném terénu se využívají převážně návěsy, přívěsy naopak především k silniční dopravě či za situace, kdy panují v polním provozu příhodné podmínky. Pro polní provoz je vhodné opatřit přívěsy odpovídajícími rozměry pneumatik.
Návěsy mohou díky konstrukci přenést část hmotnosti prostřednictvím závěsu na kola trakčních prostředků, což můžeme ještě umocnit první zvedanou nápravou, nebo změnou pozice vůči nástavbě. Dále nabízí snazší manévrování a vyšší míru stability v náročném terénu.
Více v článku Ing. Filipa Javorka v časopisu Farmář.