30.11.2021 | 09:11
Autor:
Kategorie:
Štítky:

V kabině samojízdného aplikátoru Vredo VT 7138

Mám ráda reportáže, kdy mohu být součástí dění. Tedy konkrétně, když se se strojem mohu dopodrobna seznámit nejen teoreticky, ale mohu ho vidět při práci nebo se s ním i svézt. Přesně taková reportáž na mě čekala v podniku v Lesonicích, kam se přijel představit největší samojízdný aplikátor Vredo VT 7138. Byla jsem nadšená, když jsem si mohla sednout na místo spolujezdce a spolu s řidičem Tristanem Deppingem jsme vyrazili na pole.

Kabina je prostorná, velkoryse prosklená, s krásným výhledem na všechny strany. Díky pneumatickému odpružení kabiny i sedadla řidiče, je jízda velmi pohodlná. Ovládací prvky, tak jak to bývá se nacházejí na dosah pravé ruky a patří k nim multifunkční loketní opěrka vybavená dvěma joysticky. Vzdálenějším joystickem se ovládají funkce nasávacího ramene a aplikace a joystickem blíže k pravé ruce je ovládán pojezd, případně hydraulika a tříbodový závěs.

Kabina moderního stroje se dnes již neobejde bez monitoru a samojízdný aplikátor Vredo jich měl hned několik. Vynechám-li monitor satelitní navigace v tomto případě od firmy Trimble, pak tu byla na A sloupku kabiny umístěna malá obrazovka přenášející obraz ze zadní kamery pro snazší orientaci při couvání a dále dvojitý monitor uložený skrze držák na loketní opěrce. Horní obrazovka tohoto monitoru nabízela kompletní menu pro nastavení i monitoring všech provozních funkcí stroje. Namátkou budu jmenovat: nastavení všech hydraulických funkcí, volba režimu řízení nebo například nastavení tlaku v pneumatikách pro jízdu po komunikaci a pro jízdu po poli. Spodní obrazovka je určená pro pracovní funkce sání a aplikace. Na ní je možné sledovat například naplnění a opět vyprazdňování zásobníku, aktuální aplikované množství a práci jednotlivých sekce.

Při jízdě po komunikaci používal Tristan pouze pedál plynu a brzdy. Díky plynulé převodovce je jízda velmi komfortní. Na poli pak snížil tlak v pneumatikách a když k okraji pole dorazila dopravní cisterna navedl rameno vzdálenějším joystickem k ventilu. Celý proces plnění trval něco málo přes dvě minuty. Poté stačilo zmáčknout jediné tlačítko na joysticku a rameno se uložilo zpět do transportní polohy. Mezitím už nastavil aplikační dávku a kolébkovým ovladačem na joysticku spustil k zemi aplikátor. Pak už stačilo nastavit režim krabí chod, spustit satelitní navigaci a vyrazit do práce.

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down