A takto funguje nový uzlovač: Proces vytváření dokončovacího uzlu se téměř neliší od známého dvojitého uzlovače (systém Deering). Jediný rozdíl: Otočením přidržovacího kotouče dojde k odříznutí obou motouzů. Vytahovací páka společně s uzlovačem, který protahuje konce motouzů, tvaruje uzel (= Deering uzel). Tím dojde ke spolehlivému zavázání hotového balíku.
Pak následuje startovací uzel nového balíku. Jehly se vracejí zpět do výchozí pozice a pokládají horní a spodní motouz na hák uzlovače. Ten se začíná otáčet. Konce motouzů jsou za podpory vytahovací páky vytaženy z přidržovacího disku. Po zavázání skončí motouzy ve formě pružné, extrémně zatížitelné startovací smyčky (smyčkový uzel nebo Cormick uzel). Díky upravenému uzlovači ve tvaru „V“ se následně snadno nechá vytáhnout smyčkový uzel z uzlovače.
Díky kombinaci principu obou uzlů nyní nabízí společnost Krone extrémně spolehlivý dvojitý uzlovač, který nevytváří odstřižky motouzu. Ve srovnání s jednoduchým uzlovačem zaujme nový dvojitý uzlovač, který neprodukuje zbytky motouzu, především svou vhodností pro vysoké slisování balíku. Díky tomu, že nový V-Knoter vychází z doposud používaného dvojitého uzlovače, je možné jím dodatečně doplnit i starší lisy s dvojitým uzlovačem.*