Firma Claas provedla inovace v oblasti své sklizňové a dopravní techniky. Návěsy Cargos 700, koncipované pro přepravu velkých objemů řezanky, se dočkají rozšíření možné výbavy. Již od letošního podzimu pro ně nabízí Claas nový systém nuceného řízení s mechanicko-hydraulickým ovládáním. Tato varianta doplňuje stávající systémy náběžného řízení a nuceného řízení náprav s elektronickým ovládáním. Díky této inovaci mohou být také návěsy Cargos 700 v provedení Trend vybavené nuceným řízením náprav, které bylo až doposud vyhrazeno výhradně pro vozy v konfiguraci Business.
Mechanicko-hydraulicky ovládané nucené řízení funguje na principu mechanicky vynuceného vytlačování hydraulického oleje z hydraulických válců, které jsou připojené k traktoru v blízkosti tažné oje. U tandemového podvozku se jedná o jeden válec, u povozku tridem o válce dva. Pro případ, že by v systému nuceného řízení došlo k nahromadění oleje, pak vznikající přetlak kompenzuje velkoryse dimenzovaný tlakový zásobník.
Válce nuceného řízení se připojují do závěsů Scharmüller K-50 po obou stranách spodního závěsu traktoru K-80. Válce jsou opatřeny robustní šroubovanou nájezdovou ochranou. Firma Claas myslí i na pohodlné odložení válců řízení po odpojení vozu od traktoru. Možné je to do výkyvných držáků na oji.
Za jízdy s návěsem pracuje nový systém nuceného řízení nezávisle na traktoru a nevyžaduje žádný trvalý lak oleje. Systém přitom funguje zcela bez elektronického řízení, na základě mechanicko-hydraulického principu ovládání. Podvozek i plně naloženého návěsu tak bude působit šetrně na půdu při zatáčení i při couvání s návěsem, a zároveň je zaručeno věrné sledování stopy traktoru na rovině i na svazích.
Více informací v týdeníku Zemědělec.