14.10.2021 | 09:10
Autor:
Kategorie:

Sympatický obr

V půlce října se do Lesonic přijel představit největší samojízdný aplikátor Vredo VT 7138. Sympatický obr, který je čerstvou novinkou výrobního programu Vredo, navštívil Českou republiku jen na pár dní, aby předvedl svůj obrovský výkon v kombinaci s neuvěřitelnou obratností a zároveň šetrností k půdě. Nový Vredo VT 7138 má výkon 710 koní a nabízí kapacitu zásobníku až 32000 l. Díky řiditelným nápravám se přitom otočí s vnějším poloměrem 19,75 m. V České republice stroje Vredo zastupuje společnost P & L, spol s.r.o..

Rolnická společnost Lesonice a.s. už jeden samojízdný aplikátor Vredo vlastní a je sním spokojena. Byla proto zvědavá na jeho většího bratra.

Velký, a přitom něžný k půdě

Vredo VT 7138 je největším modelem, který kdy byl ve výrobním závodě ve Welysestraatu stvořen, nahrazuje svého předchůdce VT 7028 a je určen pro velké farmy, anebo pro podniky zabývající se poskytováním zemědělských služeb. Samojízdný aplikátor je postaven na robustním páteřovém rámu a tak jako jeho předchůdce i on dostal do vínku tři nápravy, přičemž první náprava je hydraulicky odpružena a dvě zadní jsou odpruženy mechanicky. Oproti předešlému modelu bylo pro konstrukci využito více plastu (například pro zakrytování motorového prostoru nebo pro blatníky), což výrazně snížilo hmotnost stroje. Právě hmotnost stroje je jedním z klíčových parametrů samojízdného aplikátoru. Nízká vlastní hmotnost propůjčuje stroji velké užitečné zatížení. Zásobník tak mohl narůst až na objem 32000 l. Navíc menší hmotnost znamená lepší ochranu půdu před utužením. Výhodou nového třínápravového podvozku samojízdného aplikátoru je také optimální rozložení hmotnosti na přední a zadní nápravy a několik režimů řízení. Stroj může být řízen buď pomocí přední nápravy, nebo mohou být řiditelné všechny nápravy a v arzenálu režimů má i krabí chod na obě strany. Právě krabí chod, kdy každé kolo jede ve vlastní stopě znamená menší měrné zatížení půdy a tím i její ochranu. V neposlední řadě k ochraně půdy patří i automatický systém regulace tlaku vzduchu v pneumatikách, který sice není standardní výbavou, ale takto velké stroje jsou jím téměř vždy vybaveny.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down