Hned na kraji expozice se blýskalo vozidlo Mercedes-Benz Unimog U 430. Bylo nejen homologováno jako traktor, ale i vybaveno pro univerzální využití v zemědělství. Samozřejmostí byl pohon všech kol s možností zařazení uzávěrek diferenciálů i za jízdy. Výhodou pro jízdu v terénu je také velká světlá výška, značná stabilita na příčných svazích či velké nájezdové úhly (na některých výjezdech z polí).
Dále může být vozidlo vybaveno i systémem pro centrální regulaci tlaku vzduchu v pneumatikách Tirecontrol Plus, s níže je možné po dojetí na pole snížit tlak v pneumatikách pomocí spínače v kabině. Rozšířením plochy otisku dezénu se docílí i zlepšení trakčních vlastností na měkké půdě. Unimog byl obutý do pneumatik se šípovým dezénem.
Pro agregaci přívěsných strojů bylo vozidlo vybaveno předním i zadním tříbodovým závěsem, upínacím systémem výměnných nástaveb na rámu a rozhraními, jako jsou rychlospojky hydrauliky, elektrického systému a zásuvka ISOBUS.
Unimog by tak mohl stejně dobře pracovat se žací trojkombinací, s lisem, samosběracím návěsem jako s nástavbovým postřikovačem, s neseným rozmetadlem anebo se secí kombinací. Formou výměnné nástavby by pak na ložné ploše mohl být přídavný zásobník pro osivo. Ve žních, silážích či senážích by pak vozidlo Mercedes-Benz Unimog U 430 našlo využití v dopravě z pole a při podzimní aplikaci tekutých statkových hnojiv pak v dopravě, směřující na pole. S motorem o výkonu 220 kW, tj. 299 k by to nebyl problém.
Více informací v Mechanizaci zemědělství.*