Hydraulicky ovládaná spojka řemen napne ve chvíli, kdy je zapotřebí přenášet výkon. V pohonu tak již není zařazena tradiční přetěžovací spojka. Jak sdělil přítomným Manuel Zweimüller, komponenty nového pohonu návěsů Jumbo si firma Pöttinger intenzivně testovala ve svém zkušebním centru TIZ v Grieskirchenu po dobu dvou roků. Přitom bylo simulováno naložení a odvezení desítek tisíc fůr materiálu. Nové řešení je vysoce výkonné a má výhodu ve snížení opotřebení i intenzity vibrací.
Sdružený řemen přenáší točivý moment na bezúdržbovou převodovku. Ta sníží počet otáček na polovinu namísto původní vstupní převodovky, kterou nové vozy Jumbo již nemají. A nový pohon umožňuje dosahovat i vyšší úrovně stlačení píce v ložné ploše vozů – podle zástupců výrobce na úrovni až 400 kilogramů na metr krychlový (v závislosti na obsahu sušiny).
Svůj význam v tom má i další velká inovace, kterou je nová inteligentní čelní stěna, nabízená jako výbava na přání. Svými výkyvy umí zvyšovat úroveň komprese materiálu v ložné ploše. Takto se podle údajů výrobce získá o dalších 4,3 krychlového metru ložného objemu navíc – bez nutnosti zvětšování rozměrů vozu, jenž si tak může ponechat svou kompaktní stavbu a dobrou ovladatelnost i na členitých pozemcích. Inteligentní automatika plnění dovoluje vyšší stlačení hmoty, takže namísto dřívějších tří jízd postačují dvě při shodném objemu odvezené hmoty.