23.06.2022 | 08:06
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Vozy i pro traktory o vysokém výkonu

Pro to, aby mohl víceúčelový návěs Jumbo 7000 firmy Pöttinger vyhovět všem požadavkům na rychlou, kvalitní a bezeztrátovou sklizeň, má navržený zcela nový koncept pohonu. Od vstupní převodovky je točivý moment až 3000 Nm přenášen na další převodovku pomocí sdruženého řemene.

Hydraulicky ovládaná spojka řemen napne ve chvíli, kdy je zapotřebí přenášet výkon. V pohonu tak již není zařazena tradiční přetěžovací spojka. Jak sdělil přítomným Manuel Zweimüller, komponenty nového pohonu návěsů Jumbo si firma Pöttinger intenzivně testovala ve svém zkušebním centru TIZ v Grieskirchenu po dobu dvou roků. Přitom bylo simulováno naložení a odvezení desítek tisíc fůr materiálu. Nové řešení je vysoce výkonné a má výhodu ve snížení opotřebení i intenzity vibrací.

Sdružený řemen přenáší točivý moment na bezúdržbovou převodovku. Ta sníží počet otáček na polovinu namísto původní vstupní převodovky, kterou nové vozy Jumbo již nemají. A nový pohon umožňuje dosahovat i vyšší úrovně stlačení píce v ložné ploše vozů – podle zástupců výrobce na úrovni až 400 kilogramů na metr krychlový (v závislosti na obsahu sušiny).

Svůj význam v tom má i další velká inovace, kterou je nová inteligentní čelní stěna, nabízená jako výbava na přání. Svými výkyvy umí zvyšovat úroveň komprese materiálu v ložné ploše. Takto se podle údajů výrobce získá o dalších 4,3 krychlového metru ložného objemu navíc – bez nutnosti zvětšování rozměrů vozu, jenž si tak může ponechat svou kompaktní stavbu a dobrou ovladatelnost i na členitých pozemcích. Inteligentní automatika plnění dovoluje vyšší stlačení hmoty, takže namísto dřívějších tří jízd postačují dvě při shodném objemu odvezené hmoty.

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down