Účast na výstavě přináší vždy jistou míru nejistoty, spočívající v tom, že není jasné, zda se vyplatí. Tedy jaký bude zájem návštěvníků, kolik se podaří sjednat obchodů nebo zajistit kontaktů, případně zda se podaří navázat spolupráce s novými prodejci. Ovšem, když máte v expozici netradiční a perspektivní produkt, dá se zájem návštěvníků očekávat.
Když jsem na Simě navštívil stánek společnosti ATX-Dyno s ústředním exponátem v podobě motorové brzdy nové generace, přivítalo mne několik známých a usmívajících se tváří. Zájem návštěvníků totiž předčil očekávání a našli se i tací, co si chtěli dynamometr odvézt přímo z výstavy. To sice nebylo technicky možné, ale každého vystavovatele takový zákazník potěší.
A v čem tkví hlavní úspěch nové generace dynamometrů ATX-Dyno? Určitě v tom, že umí změřit točivý moment nejen přes vývodový hřídel traktoru, ale i jinými způsoby a v širokém spektru otáček. Mezi jiné způsoby měření můžeme řadit například napojení na mláticí či řezací buben u sklizňové techniky, nebo na náboje kol u polních tahačů či nákladních automobilů u nichž se měření provádí s aktivní uzávěrkou diferenciálu. U pásových traktorů s nejvyššími výkony se musí použít brzdy dvě (každá pro jedno z kol). A mezi jiné než tradiční otáčky (540/1000 ot/min) můžeme řadit rozsah od 100 do 6000 za minutu, kterého je dosaženo s využitím dvoustupňové převodovky.
Zcela nové portfolio motorových brzd nabízí několik modelů pokrývající rozsah maximálního měřeného výkonu od 250 do 1350 kW a maximální točivý moment může dosáhnout až na 40 000 Nm. Dynamometry se kromě možnosti měření výkonu nejen na PTO vyznačují i pokročilými elektronickými funkcemi. Lze třeba nastavit udržování konstantního točivého momentu nebo konstantních otáček, možná je komunikace přes OBD protokol nebo CANBus, z níž jde vyčíst aktuální spotřebu paliva a další provozně důležitá data. Brzdy mohou dokonce fungovat v režimu master-slave, kdy jedna jen posílá změřená data, ale jiná ji řídí a data může vyhodnotit.
Motorové brzdy ATX-Dyno najdou uplatnění zejména v servisních střediscích, neboť dokáží změřit výkon motoru bez jeho demontáže z vozidla. A odměření výkonu je potřebné nejen po významných servisních zásazích nebo při úpravě softwaru v řídicí jednotce. Vhodné je i u nových strojů. Jde totiž o to, že výrobci motorů uvádějí výkony podle norem, které nezohledňují jejich zástavbu do vozidla, tedy to, že musí pohánět různé příslušenství, na což se vždy odčerpá část výkonu. Reálné a prospektové údaje se tak často liší.
Proto je o motorové brzdy stále zájem, a proto se ve firmě ATX-Dyno pustili v roce 2015 do jejich výroby. Přestože i původní modely (určené pro měření výkonu pouze přes PTO) se dobře prodávaly, nová a co do použití univerzálnější řada R nabízí mnohem širší možnosti využití a z tohoto vychází i vyšší zájem potenciálních uživatelů.*
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!