Překládací vozy umožňují sestavovat technologické linky v dělených systémech dopravy. Využívají se zejména při skupinovém nasazení sklízecích mlátiček různých výkonových tříd. Vzhledem k tomu, že překládací vozy umožňují zvýšit denní a potažmo i sezónní výkonnost mlátiček, uplatňují se především ve spojení s výkonnými modely sklízecí techniky. S tím, jak roste výkonnost sklízecích mlátiček a tedy také kapacita zásobníků zrna, rostou objemy překládacích vozů. Ruku v ruce s těmito konstrukčními změnami se mění i konstrukce podvozku a překládacího mechanismu.
S ohledem na celkovou kapacitu mají překládací vozy zpravidla jednoosý až tříosý podvozek. Někteří výrobci se zabývají také vývojem a výrobou modelů s pásovými podvozky určenými pro evropské podmínky. V oblasti překládací techniky převažují traktorové návěsy, ale setkáme se také s překládacími nástavbami jak pro výměnné podvozkové systémy, tak pro různé typy výkonných systémových nosičů. Kromě nasazení, nejčastěji při skupinovém využití sklízecích mlátiček, se překládací technika využívá také pro zásobování secích strojů osivy a hnojivy nebo pro plnění rozmetadel pevných minerálních hnojiv či naskladňování železničních vagónů.*
Článek Ing. Filipa Javorka vychází v říjnovém Farmáři.