Společnost ZVVZ MACHINERY a. s. je jednou z firem holdingu ZVVZ Group a. s. Vyvíjí a vyrábí mimo jiné dopravní techniku. Nedávnou novinkou poprvé představenou na výstavě Země živitelka je cisternová nástavba NC3-T, kterou zakoupila společnost Jirsta Zemědělské služby s. r. o. Cisterna je součástí výměnného systému a je uložena na podvozku Tatra. Reportáž z provozu přineseme v prosincovém čísle časopisu Mechanizace zemědělství.
Stroj pracoval ve službách společnosti JIRSTA zemědělské služby a vyvážela digestát z bioplynové stanice Mýšlovice. Na pole byl digestát aplikován rozstřikem a následně byl zapraven do půdy. Bioplynová stanice v Mýšlovicích u Milína má výkon 750 MG a roční produkce digestátu je 30 000 m3. Kromě Tatry s nástavbou NC3 -T ho vyvážela i souprava cisterny s traktorem. Firma JIRSTA zemědělské služby je na trhu již šestým rokem, má čtyři zaměstnance a nabízí své služby v oblasti silážování a senážování do vaků, setí kukuřice, vyvážení a aplikace kejdy a digestátu a doprava komodit. Ve vozovém parku firmy jsou dvě kejdovací cisterny Pichon a Kirsner, přesný secí stroj Kinze, senážní lis Budissa Bag a traktory New Holland. Nákladní vůz Tatra byl využíván s nástavbou Bergmann o objemu 45 m3 pro odvoz kukuřice, obilí nebo pro transport dalších komodit. Nově získal díky cisternové nástavbě využití i v odvozu a aplikaci digestátu a kejdy a může být nasazen do práce po většinu roku. Výměna nástaveb je jednoduchá a nepoužívané zařízení je možné odstavit na nohy v areálu firmy v Sedlčanech, kde stroje parkuje.
Spokojený zákazník
Firma JIRSTA zemědělské služby si novou nástavbu pochvaluje a spokojena je i s jejím výrobcem a dodavatelem společností ZVVZ MACHINERY, a. s. Nástavba byla vyrobena na míru a firma JIRSTA si některé prvky, jako jsou například koncovky a vývody, mohla navrhnout sama. Cisterna má, jak už bylo řečeno, kapacitu 21 m3 a je vyrobena z oceli. Nádrž je zvenku vyztužena třemi obručemi, takže uvnitř může být povrch hladký. Výhodou je výbava komínovou koncovkou pro nasávání samojízdných aplikátorů. Tam, kde má podnik samojízdný aplikátor, může vůz s nástavbou NC3-T provádět navážení materiálu na pole.
Zajímavá je i možnost ovládání přímo v kabině přes dotykový displej. Ovládat lze cisternu i vzadu, kde je kompletní ovládací panel, přes který lze například zapnout čerpadlo. V neposlední řadě zaujme i pěkný design a čerstvě zelená barva, která je vyladěná k vozu Tatra.*