Claas Xerion 12.650 demonstroval svůj výkon v kopcích
Na značně kopcovitých polích podniku Zemagro, spol. s r. o., předváděla firma Agrall novinku, pásový traktor Claas Xerion 12.650. Tahač s výkonem přes 650 k byl agregovaný s kypřičem Väderstad Top Down 700 o záběru sedmi metrů a zpracovával kukuřičné strniště. Svou práci zvládal hravě. Zájemci si mohli traktor i vyzkoušet.
Svahy jak na sjezdovce vybrali zástupci firmy Agrall pro předvádění nového pásového Xerionu 12.650. S jakou technikou obdělávají taková pole pracovníci firmy Zemagro, spol. s r. o., není redakci známo, ale nový Claas Xerion 12.650 zvládl zpracování půdy s kombinovaným kypřičem TopDown 700 do hloubky téměř 30 cm i proti prudkému kopci. Prokluz pásů přitom nepřekračoval tři procenta, na rovině byl většinou nula procent, nejvýše pak jedno procento.
Dobře fungující regulace
Za jízdy do velkého stoupání pak společný management řízení motoru a převodovky nastavil maximální výkon motoru 653 k a pokud zatížení stále roste, začal zpomalovat rychlost jízdy. To znamená, že se změní úhel náklonu hydromotorů v plynulé převodovce ZF.
Díky plynulé převodovce může i méně zkušená obsluha s traktorem pracovat efektivně bez dlouhého zaškolování. Převodovka ZF Eccom 5.5 již funguje v traktorech Claas Xerion 5000. Aby fungovala stejně spolehlivě i v traktorech s výkonem motoru o více než 120 k vyšším, byly provedeny určité úpravy.
S terminálem Cemis 1200
Pásové jednotky s nahoře umístěným, velkým hnacím kolem přenášely bez problémů i maximální výkon motoru na půdu. Celková kontaktní plocha všech čtyř pásů je velká, přitom se tento tahač vejde do limitu tří metrů celkové šířky. Vysokým nárokům na tahový výkon odpovídá i hmotnost traktoru – pohotovostní hmotnost je 26 tun, dotížení je možné až na 30 tun. Řízení je natáčením pásových jednotek, nikoli kloubové. V souběžných jízdách přebírala řízení traktoru satelitní navigace firmy Claas, která v kabině „běžela“ na novém terminálu Cemis 1200.
Palivová nádrž pojme 1400 litrů nafty. Zajímavý je také tichý, kultivovaný zvuk motoru Mercedes-Benz OM 471. Při předvádění našli ve veliké kabině v pohodě místo tři lidé.
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!