S tím, jak se stále zvětšuje dopravní technika, rostou dopravní vzdálenosti a zkracuje vhodné období pro sklizeň, roste hlad po výkonu. Mercedes-Benz proto představil na veletrhu Agritechnica 2023 své nejvýkonnější vozidlo pro zemědělství, Unimog U 535 Agrar.
Upgradování motorů a nové výkonové charakteristice musel být přizpůsoben celý hnací řetězec Unimoga, aby zvládal přenos vyšších točivých momentů. Mimo jiné došlo i ke zkrácení času, potřebného pro řazení rychlostních stupňů. Kromě vyššího komfortu jízdy se tyto změny projeví dlouhodobě i ve snížení spotřeby paliva.
Nový nejsilnější Unimog pro zemědělství
Na Agritechnice prezentovaný Unimog U 535 Agrar byl poháněn šestiválcovým řadovým motorem Daimler se zdvihovým objemem 7,7 l. Motor byl nastaven na výkon 354 k s maximálním točivým momentem 1380 Nm při 1800 ot/min. Unimog disponoval zesílenouautomatizovanou převodovkou s elektropneumatickým řazením rychlostních stupňů. K mechanické osmirychlostní převodovce byla doplněna ještě plynulá CVT převodovka EasyDrive. S plynulou změnou převodového poměru se lze pohybovat do rychlosti 50 km/h a pak si lze v kabině přepnout na mechanickou převodovku pro rychlost až 89 km/h.
Kromě zvýšení výkonu motoru je další novinkou hydropneumatické odpružení zadní nápravy a komfortní řízení. Vinuté pružiny na zadní nápravě jsou nahrazeny zásobníky dusíku a hydraulickými válci. Přínosem je komfortnější jízda, stále stejná dráha pružení při rozdílném zatížení vozidla nákladem anebo přípojnými stroji a pomoc při agregacích těchto strojů změnou světlé výšky a polohy závěsů.
Nové komfortní řízení
Nové komfortní řízení snižuje potřebu síly pro ovládání volantu při pomalé jízdě či u stojícího vozidla. Řízení je možné ovládat doslova jedním prstem. Systém přizpůsobuje řízení jízdním situacím.
Další prvky výbavy poukazovaly na to, že vozidlo bylo určeno pro využití v zemědělství. Ať to byl ochranný rám kabiny, široké pneumatiky se šípovým dezénem a systémem CTIS, či řada prvků od firmy Werner: plošina za kabinou, přední a zadní tříbodové závěsy a vývodové hřídele. Vozidlo mělo zabudovaný systém ISOBUS pro ovládání ISOBUS nářadí z kabiny.
Další novinkou byl Unimog U 219, vybavený novým systémem ovládání Uni-Touch. Jedná se o otočnou konzolu s novým ISOBUS terminálem a multifunkční pákou. Unimog U 530 pak představil možnost využití při velkoplošném sečení se žací kombinací firmy Krone.
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!